Duży i mały skarb szkoły językowej – prezentacja, CZĘŚĆ 3.

Duży i mały skarb szkoły językowej – prezentacja, CZĘŚĆ 3.

KLIKNIJ JEŚLI PRZEGAPIŁEŚ POPRZEDNIE CZĘŚCI PREZENTACJI.

Slajd19

Warto przy dywagacjach na temat „jak zaktywizować klienta-rodzica” zadać sobie pytanie, jaki to właściwie jest ten współczesny rodzic? Z jednej strony bardzo świadomy, chcący spędzać z dzieckiem tzw. „quality time,” dbający o jego wszechstronny rozwój, ale z drugiej strasznie zabiegany. No a czasami mu się po prostu… nie chce. Znacie to uczucie? 😉

Slajd20

Dlatego kolejna zasada praktykowana przeze mnie to maksymalne ułatwienie rodzicowi działań w kierunku wspierania rozwoju językowego dziecka. Zamiast żmudnego projektu słuchanie płyty, zamiast przepytywania słówek, prosta, gotowa gra na ich powtórkę. Coś co nie wymaga większego wysiłku niż przyciśnięcie przycisku PLAY, czy pokręcenie palcem po narysowanej w książce PIZZY (co to jest Pizza Game sprawdź TUTAJ).

Slajd21

Czy zadawałeś/zadawałaś sobie to pytanie? A czy zadają je sobie Twoi lektorzy?

Slajd22

My, pisząc książki Teddy Eddie, miałyśmy ten komfort, że dzieci w odpowiednim wieku były „pod ręką”, nasze własne dzieci testowały materiały zanim znalazły się one w podręcznikach. Czy są ciekawe, zabawne, czy maja ochotę tak się bawić czy to śpiewać, czy chętnie posłuchają historyjki i czy te grafiki powodują, ze się będą śmiać. Warto badać nastroje małych kursantów i sprawdzać czy proponowany im materiał naprawdę je „kręci.”

Slajd23

Kurs językowy powinien być ambitny, ale powinien też przypominać przedszkole, naturalne środowisko naszego małego klienta. Dlatego zabawy „w coś” typu lekarz, sklep, czy też typowe zabawy przedszkolne jak „Stary Niedźwiedź” to pewniki, które sprawdzą się na zajęciach i spowodują, że dla uczniów nie będzie to nużąca nauka języka.

Slajd24

Slajd25

Pamiętajmy, że współczesne dzieci wychowane są na innych kreskówkach niż my, mają inne poczucie humoru. Myśmy czasami decydowały się na pokazanie czegoś nieco „na krawędzi” np. Crazy Man siedzący w śmietniku – rozbawia wszystkie przedszkolaki. Albo nasza czarna wiedźma, piękna prawda:

Slajd26

Slajd27

Na temat doktora się już nie wypowiadam…

Całe historyjki można znaleźć TUTAJ.

Slajd28

To bardzo ważna zasada, mimo że wypisana jako ostatnia. To często nie my stoimy na pierwszym froncie i to lektor jest ogniwem łączącym nas z klientami rodzicami, no i z klientami dziećmi również. Wierzę, że tylko system pewnych prostych i jasnych wytycznych pozwoli nam kontrolować to co się dzieje na kursie i dookoła kursu, a zarazem zabezpieczy nas na wypadek konieczności zastąpienia lektora. Bo najgorzej jeśli wraz z lektorem odchodzą wspaniałe pomysły i cała idea kursu. Kurs powinien trwać mimo zmian, bo tylko ta stałość może nam zagwarantować zaufanie i zadowolenie klientów.

Slajd29

I jeszcze w ramach powtórki przypomnienie wszystkich zasad. Które już stosujesz u siebie?

Slajd30

 

If you like this article, let us know! Comment, like or share! Thank you!

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *