Wszystkie dzieci rozpoczynające poziom Savvy Ed 1 są przez nas bardzo starannie testowane – oceniamy:
umiejętności komunikacyjne:
dzieci muszą umieć swobodnie reagować na pytania i polecenia zadawane w języku angielskim.
umiejętność rozumienia ze słuchu:
dzieci muszą być w stanie zrozumieć proste, ale naturalne nagrania w języku angielskim, np. historyjki.
zasób słownictwa:
dzieci muszą znać większość słów związanych z tematyką świata dziecięcego w języku angielskim (jedzenie, zabawki, ubrania, przedmioty w szkole, w domu itp.).
umiejętność czytania:
dzieci muszą dobrze czytać w języku polskim, muszą być w stanie poradzić sobie z czytaniem płynnie całych zdań, a nawet krótkich tekstów. Muszą też być w stanie przeczytać proste słowa i krótkie zdania w języku angielskim.
Przy kwalifikacji do grupy nie tylko sprawdzamy, czy dzieci mają odpowiednią wiedzę z języka angielskiego czy umiejętność czytania w języku ojczystym, bardzo ważny jest też wiek dziecka, w grupach mogą być dzieci z jednego rocznika, ewentualnie może być rok różnicy. Wierzymy, że tylko wiekowo i poziomowo dobrane grupy osiągną pełnię swojego potencjału.
Ostatnim elementem branym pod uwagę przy kwalifikacji do grup jest rozmowa z rodzicem. Rodzic powinien zdawać sobie sprawę z faktu, że zapisuje dziecko na ambitny kurs, w czasie którego sumienność i regularność w odrabianiu zadań domowych jest bardzo ważna. Rodzic nie musi znać języka obcego aby pomóc dziecku, ale musi wyrazić chęć wsparcia swojej pociechy w sensie „organizacyjnym,” czyli mówiąc potocznie: dopilnować, aby mały uczeń był przygotowany na każde zajęcia.