Savvy Ed zachwyca dzieci, rodziców i nauczycieli połączeniem ambitnego podejścia i niebanalnej treści!

Poniżej prezentujemy przykładowe fragmenty kursu. Przedstawiamy fragmenty książek, nagrania, gry i wiele innych materiałów.
Pochodzą one z poziomu Savvy Ed 1 przewidzianego dla dzieci w wieku 7-8 lat.

 

h

THE TICKET – OPOWIADANIE

D

Długie teksty są najbardziej skuteczne, gdyż pozwalają mózgowi opatrzyć się z użyciem języka w zdaniach i kontekstach. Im dłuższy tekst, tym więcej przykładów, a im więcej przykładów – tym większa szansa, że mózg ucznia zacznie tworzyć reguły. W naszym podręczniku stawiamy właśnie na takie sposoby. Podczas lekcji dzieci najpierw starają się zrozumieć opowiadanie ze słuchu, następnie uczą się je czytać, a w końcu również opowiadać. Aby to się udało tekst opowiadania musi zostać ciekawie nagrany, mieć zabawne ilustracje, a lektor powinien dysponować kilkunastoma pomysłami na przerabianie tego materiału. I tak się dokładnie dzieje! I to nie tylko w przypadku tego opowiadania, ale każdego innego!

The Ticket - część 1

The Ticket - część 2

I AM SAVVY – WIERSZYK GRAMATYCZNY

Rytm, dźwięki i ruch ułatwiają zapamiętywanie, dlatego zamiast zakuwać gramatyczne regułki, którym natura dziecka od razu mówi stanowcze NIE, przygotowaliśmy nagrania wprowadzające uczniów w meandry gramatyczne. Bo zamiast odmieniać TO BE przez wszystkie osoby, o ileż łatwiej jest…. zacząć RAPOWAĆ, a odmiana czasownika od razu zostaje w małej głowie! Jeśli do tego dodamy jeszcze gry oparte na zdrowej rywalizacji oraz nagrody motywacyjne to mamy sukces gwarantowany!

 

&

THE GOLD KINGDOM – SYSTEMOWA MOTYWACJA

Mały uczeń często potrzebuje fizycznego dowodu uznania, małej nagrody, która utwierdza go w przekonaniu, że idzie w dobrym kierunku. W pierwszym roku nauki Savvy Ed zabiera dzieci do Złotego Królestwa i za każde dobrze wykonane zadanie oraz za mówienie podczas lekcji po angielsku, wręcza grudki złota. Ta „marchewka” motywacyjna szybko jednak przeradza się w motywację wewnętrzną, czyli jedyną prawdziwą jak twierdzą specjaliści. Grudki wymieniane są na naklejki, które tworzą bogate królestwo w książce każdego ucznia. W miarę jak w małych głowach narasta wiedza – rośnie też mocarstwo, a jednocześnie duma i satysfakcja z osiągniętego celu.

Systemowa motywacja (8MB)

h

PUZZLES - ZADANIE SYSTEMOWE

Metoda Savvy Ed opiera się na zadaniach systemowych. Polegają one na tym, że dana umiejętność (np. czytanie na poziomie 1) ćwiczona jest systematycznie, nawet na każdej lekcji, w czasie krótkich, podobnych do siebie ćwiczeń, najczęściej przy użyciu specjalnie do tego przygotowanych kart. Dzieci z ochotą zaczynają czytać i odgadywać zagadki – są one ciekawe i zawierają element zaskoczenia. Stopień trudności rośnie, zagadki stają się coraz dłuższe i trudniejsze i w miarę upływu roku szkolnego umożliwiają stopniowe narastanie umiejętności naszych uczniów. Oczywiście zagadki nie byłyby takie zabawne, gdy nie zabawa w rybaka i kilka innych gier, które ma w podorędziu każdy nasz lektor.

Zadania systemowe

SNOWBALL BOOK – KSIĄŻKA ĆWICZEŃ

Nasza metoda opiera się na efekcie kuli śniegowej, znaczy to, że dany materiał językowy stopniowo narasta, jak tocząca się po zaśnieżonym zboczu śnieżka. Poznane wcześniej rzeczy uzupełniane są nowymi, tak aby utrwalić to co już było, ale w nowej odsłonie. Brzmi skomplikowanie? Dla nas nie! Nasze ćwiczenia zbudowane są właśnie w ten sposób, aby przerobione już wcześniej słownictwo i struktury gramatyczne powracały systematycznie w nowym kontekście, jak bumerang (takim też symbolem oznaczamy wszystkie ćwiczenia powtórkowe). W ten sposób, każdy wprowadzony element powraca, co jest bardzo korzystne w nauczaniu – badania mówią o tym, że tylko wielokrotne powtórki przynoszą trwałe efekty!

Część 1

Część 2

Chesz wiedzieć więcej?