Początek roku kalendarzowego to zarówno dla naszych lektorów, jak i małych kursantów ważny czas. Ci pierwsi dokonują oceny postępów dzieci, przeprowadzając solidną ewaluację wyników nauczania. Lektorzy sprawdzają w jaki sposób każdy uczeń zdołał „zagłębić się” w poznany materiał. Czy powtarza słowa, czy wymawia je samodzielnie, czy może używa już poznanych słówek w zdaniach? Jak dziecko reaguje na poznane historyjki? Rozumie i obrazuje gestami czy też samodzielnie opowiada? Z pomocą lub bez pomocy nauczyciela? Nasi uczniowie oceniani są na kilku polach, oprócz znajomości słownictwa i poznanych historyjek, analizujemy też ich znajomość piosenek i wierszyków, umiejętność odpowiadania na pytania w języku angielskim, reagowania na angielskie polecenia i zwroty, a także umiejętności społeczne takie jak zdolność do grania w gry czy brania udziału w zabawach prowadzonych podczas zajęć. Więcej o sposobach oceny postępów językowych przedszkolaków można przeczytać TUTAJ [link https://edubears.pl/2017/09/19/oceniac-postepy-jezykowe-przedszkolakow/]

Na podstawie dokonanej ewaluacji lektor sporządza bardzo szczegółową ocenę opisową zwaną „Raportem o Postępach,” którą otrzymują rodzice naszych kursantów. Każda mama i tata może nie tylko zobaczyć jaki ogrom materiału przerobiony został na zajęciach, ale też przeczytać jak z każdym elementem kursu radzi sobie ich dziecko.

A dlaczego początek roku to ważny czas dla naszych kursantów? Maluchy przecież nie zdają sobie sprawy z tego, że są brane pod lupę i skrupulatnie oceniane… Otóż w tym okresie nasze dzieciaczki są już gotowe, aby zaprezentować swoje językowe umiejętności przed rodzicami. Mam i tata otrzymają zaproszenie na zajęcia otwarte podczas, których zobaczą jak odnajduje się na lekcji ich pociecha, jakie postępy zrobiła od początku roku, jak wyglądają ćwiczenia i aktywności proponowane przez lektorów. Zajęcia otwarte to też czas kiedy prowadzący podsumuje minione miesiące i poinformuje jakie jeszcze ambitne cele czekają na horyzoncie. Zachęcamy, aby po lekcjach otwartych porozmawiać z lektorem o dziecku, jeśli jeszcze nie było ku temu okazji, nic tak nie motywuje małego ucznia jak żywe zainteresowanie rodziców jego nauką.