PRELEGENCI KONFERENCJI SYNERGY GARDEN 2020 (w porządku alfabetycznym)

Magdalena Blochowska

Magdalena Blochowska

Edu Bears

Back Office Manager & B2B Support Specialist w Edu Bears. Cały okres kariery zawodowej doskonali się w pracy z ludźmi i obsłudze klienta. Ma w sobie potrzebę ciągłego rozwoju, którą zaspokaja poprzez udział w licznych szkoleniach, warsztatach i konferencjach w Polsce i za granicą. Wiedzą chętnie dzieli się z członkami swojego zespołu, a także Licencjobiorcami Edu Bears. Przez ostanie 6 lat pracowała w szkole Clan City, gdzie przeszła wszystkie stopnie zawodowe, skończywszy na pozycji kierownika szkoły. Niezależnie była menadżerem Autoryzowanego Centrum Egzaminacyjnego Cambridge English.

Prywatnie wielka fanka Piasta Gliwice. W wolnych chwilach oddaje się swojej największej pasji, jaką jest taniec, w każdym wydaniu, książki to jej konik, szczególnie te pisane po angielsku. Marzy jej się, aby znaleźć czas na podjęcie się prowadzenia chociaż jednej grupy Teddy Eddie.

Jacek Członkowski

Jacek Członkowski

Pygmalion

Nazywam się Jacek Członkowski, jestem dyrektorem i właścicielem Szkoły PYGMALION na warszawskim Bródnie. Moja przygoda z Pygmalionem zaczęła się w 1990 roku, kiedy byłem jeszcze uczniem liceum i zapisałem się na kurs angielskiego. Potem jako student pedagogiki i germanistyki zacząłem pracować w sekretariacie szkoły, a po ukończeniu studiów zostałem jej kierownikiem. Swoja karierę zawodową ściśle związałem z edukacją językową i szkoleniami dla nauczycieli. W szkole Pygmalion robiłem prawie wszystko: obsługiwałem klientów, uczyłem języka niemieckiego i angielskiego, byłem dyrektorem administracyjnym oraz metodykiem.
Przez ponad 10 lat byłem prezesem Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Jakości w Nauczaniu Języków Obcych PASE, gdzie prowadziłem kampanie społeczne, zajmowałem się promocją nauk języków obcych oraz organizowałem szkolenia i konferencje dla nauczycieli. Byłem również założycielem firmy szkoleniowej PASE Szkolenia Sp. z o.o. oraz współzałożycielem EDUNATION. Udzielałem się społecznie we władzach Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Angielskiego IATEFL oraz w zarządzie Europejskiego Stowarzyszenia Szkół Językowych EAQUALS.
Obecnie swoją całą energię poświęcam na rozwój szkoły PYGMALION!

Ewelina Dagiel - Surmańska

Ewelina Dagiel - Surmańska

What’s up?/Edu Bears

Jest założycielem i dyrektorem metodycznym Akademii Rozwoju What’s up?, edukatorem Pozytywnej Dyscypliny dla nauczycieli i rodziców, muzykiem i pedagogiem z zamiłowania i wykształcenia, a prywatnie mamą trójki dzieci: Weroniki, Małgosi oraz Kuby. Ukończyła Filologię Angielską na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz studia podyplomowe zintegrowanej wczesnej edukacji na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim. Została Certyfikowanym Edukatorem Pozytywnej Dyscypliny w klasie oraz rodziców, ponieważ od początku swojej działalności zawodowej, czyli od 1998r., głęboko wierzyła w to, że nie ma edukacji bez relacji. Z ogromnym zaangażowaniem i entuzjazmem wprowadziła w swojej szkole zarówno metodę Teddy Eddie, jak i Savvy Ed. W 2016 roku utworzyła pierwsze niezależne centrum szkoleniowe Teddy Eddie oraz dołączyła do ekipy metodyków Edu Bears. Ewelina zdobyła wszystkie poziomy szkoleniowe z metod Teddy Eddie i Savvy Ed, a co się z tym wiąże, szkoli przyszłych lektorów tych metod, prowadzi hospitacje lekcji on-line oraz szkolenia w całej Polsce.

dr hab. Joanna Femiak

dr hab. Joanna Femiak

Personnel Training Institute

Wykształcenie: Psycholog i filozof, Absolwent i wykładowca Szkoły dla Trenerów Biznesu, Absolwent Szkoły Trenerów Treningu Interpersonalnego. Habilitację obroniła na Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie w 2019 roku.
Doświadczenie zawodowe: Wieloletni trener, coach i doradca ds. zarządzania personelem, Międzynarodowy Trener Videotreningu Komunikacji (VIT).
Podczas swoich szkoleń łączy umiejętności psychologa, praktykę trenera z wiedzą pięknej dziedziny, jaką jest filozofia. Maksyma, która jej towarzyszy w pracy i życiu to:
„Co sobie uświadamiasz, to kontrolujesz, to, czego sobie nie uświadamiasz, kontroluje ciebie” A. de Mello.
Projektuje i wspiera instytucje we wprowadzaniu systemów HR w firmach. Bada zagadnienia związane z edukacją dorosłych, samoświadomością i szeroko rozumianym rozwojem.
W PTI monitoruje działalność merytoryczną i administracyjną Instytutu, czuwa nad jego rozwojem. Odpowiada także za wizerunek PTI na rynku szkoleń. Jest członkiem PTP, PTF.

Sonja Górniak

Sonja Górniak

Edu Bears

Absolwentka Iberystyki na Uniwersytecie Warszawskim. Była kursantką na Uniwersytecie w Cambrigde, tam też zdobyła dyplom Proficiency.

Uczy od trzeciego roku życia, najpierw usadzane w rzędzie zabawki przed wyimaginowaną tablicą, a od dwóch dekad prawdziwych słuchaczy. Przez lata specjalizowała się w kursach in-company, a zupełnym przypadkiem parę ładnych lat temu zaczęła uczyć dzieci i okazało się, że pokochała to całym sercem.

Ogromną przyjemność sprawia jej patrzenie, jak lektorzy rozwijają skrzydła. Stawia sobie za cel wzmacnianie i pogłębianie mocnych stron nauczycieli, którymi się opiekuje. Nieustannie szkoli się i rozwija. Jest pasjonatką nowoczesnych metod i trendów w nauczaniu (e-learning, online, nauczanie przyjazne mózgowi, TPR), ale nie lekceważy tradycyjnej, sprawdzonej metodyki. Stawia na jakość, komunikację i osiąganie zarówno krótko- jak i długofalowych celów swoich uczniów. W wolnym czasie prowadzi blogi związane z jej pasjami: nauczaniem, podróżami i gotowaniem.

Ola Komada

Ola Komada

Edu Bears

Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego, lektor, metodyk, a następnie dyrektor zarządzający i metodyczny w sieci szkół językowych CLAN na Górnym Śląsku, rocznie miała pod opieką kilkudziesięciu lektorów i kilkuset klientów. Jest współautorką metod Teddy Eddie oraz Savvy Ed, z których korzysta obecnie kilkanaście tysięcy uczniów w Polsce. Obecnie jest prezesem zarządu Edu Bears, gdzie pilnuje stałego rozwoju firmy, we wszystkich kierunkach. W swojej pracy stawia na relacje i jak najczęstszy kontakt z właścicielami akredytowanych centrów Teddy Eddie, tak aby być na bieżąco z problemami i wyzwaniami naszej branży. Z racji skali (ponad 200 szkół w sieci) pomaga jej w tym kilkunastoosobowy zespół specjalistów, którym na co dzień zarządza w siedzibie głównej firmy, na Górnym Śląsku. Od zeszłego roku jej główny projekt to wyjście Edu Bears na rynki zagraniczne, efekty już są, tak więc w roku szkolnym 2019/20 uczniowie z Czech również będą mogli korzystać z metody Teddy Eddie w pierwszych akredytowanych centrach, jakie powstały poza granicami Polski.

Diana Kubica

Diana Kubica

Edu Bears/Clan City

Polonistka i anglistka. Właścicielka szkół angielskiego CLAN CITY, Centrum Egzaminacyjnego Cambridge English oraz Centrum Badań i Rozwoju Edukacji Językowej, w którym powstają innowacyjne programy i metody nauczania. Współautorka metody TEDDY EDDIE, która otrzymała z ramienia British Council nominację do międzynarodowej nagrody ELTons. Autorka ambitnej metody SAVVY ED dla starszych dzieci. Współwłaścicielka firmy edukacyjnej EduBears sp. z o.o. Metodyka nauczania to coś, co zna i kocha, a biznes, to to, czego potrzebuje i czego wciąż się uczy. Za najpotrzebniejsze, a zarazem najtrudniejsze w pracy uważa zarządzanie zasobami ludzkimi i wdrażanie rozwiązań systemowych. Prywatnie mama nastolatka, na którym nieustannie testuje swoje pomysły dydaktyczne. Pasjonatka zwiedzania, literatury o krajach arabskich i seriali telewizyjnych. Hobbistycznie uprawia taniec towarzyski.

 

Agnieszka Matonia

Agnieszka Matonia

Clan4You/Edu Bears

Absolwentka  filologii angielskiej Uniwersytetu Śląskiego. Swoją przygodę z Miśkiem zaczęła w 2012 roku, jako lektor w Akredytowanym Centrum metody Teddy Eddie. Następnie, w jednej z macierzystych szkół (CLAN4YOU) była zarówno lektorem, metodykiem, jak i managerem. Pracowała również jako Teddy Eddie Lesson Supervisor. Od niedawna zaczęła pracę w firmie Edu Bears na stanowisku Method & Teacher Trainer Specialist. W praktyce zawodowej wierzy, że pozytywne relacje i komunikacja są kluczem do osiągnięcia wyznaczonych celów.  Zawsze stara się jak najlepiej rozwijać potencjał i talenty, zarówno swoich uczniów, jak i lektorów, z którymi współpracuje. W życiu prywatnym jest mamą 1,5-rocznej Emilki oraz uwielbia czytać.

Dominika Muńko

Dominika Muńko

Memo

Dominika Muńko: filozof, neurokognitywista, nauczyciel języka angielskiego, metodyk
i naukowiec totalnie zafascynowany poznawczymi możliwościami mózgu; założycielka szkoły językowej oraz autorka licencjonowanych i nagradzanych programów z zakresu szybkiego czytania, technik pamięciowych, koncentracji uwagi oraz efektywnej nauki Memo (więcej: www.szkolamemo.pl); czynny członek międzynarodowych zespołów badawczych, m.in. w Foggi, Modenie, Nowym Jorku oraz Kelaniji.

Agnieszka Pędzimąż

Agnieszka Pędzimąż

Summit/Edu Bears

Absolwentka filologii angielskiej Uniwersytetu Śląskiego i studiów podyplomowych pedagogiki terapeutycznej oraz zarządzenia oświatą. Lektor języka angielskiego, francuskiego z dyplomem DELF, Teddy Eddie Lesson Supervisor i Eduaktor Pozytywnej Dyscypliny.
Nauczaniem języków obcych zajmuje się od ponad 20 lat. Z jej pasji do uczenia stworzyła Europejskie Centrum Językowe Summit w 1998 r. a z miłości do dzieci założyła Niepubliczne Przedszkole Językowe Happy Teddy w 2005 r.
Prywatnie mama trzech córek: Laury (17), Mai (11) i Milenki (5), z którymi wdraża koncepcję Pozytywnej Dyscypliny w domu. Wyznając zasadę 100% zaangażowania w to, co robi, wprowadza ją również w swojej szkole i przedszkolu.

Bogna Śmieja

Bogna Śmieja

Edu Bears

W firmie Edu Bears ma pod skrzydłami team metodyczny. Opowiada za system wsparcia metodycznego dla szkół licencyjnych – od szkoleń i webinariów lektorskich, poprzez ścieżkę wdrażania Opiekunów Metody, aż do wypracowywania nowych rozwiązań w tym obszarze.

Belfer z przekonania. Bliskie jest jej hasło, że nauczanie to praca serca. Ma silne przeświadczenie, że można dotrzeć do każdego dziecka – trzeba znaleźć odpowiedni klucz oraz dodać do tego serdeczność, cierpliwość i zaufanie. Ogromną satysfakcję przynosi jej praca z lektorami i metodykami oraz obserwacja ich rozwoju.

Świadomość, że umiejętności komunikacyjne są niezbędne, aby porozumieć się z uczniem czy lektorem, skłoniła ją do udziału w licznych kursach i warsztatach z tego zakresu (m.in. Porozumienie Bez Przemocy czy „Sztuka zrozumienia – trening komunikacji interpersonalnej”). Inspiracją dla niej jest obserwacja dzieci i kontakt z nimi (zarówno swoimi prywatnymi, jak też „szkolnymi”). Również roczna praca w St. Catherine’s Montessori School w USA dała jej okazję przyjrzeć się i wprowadzić do swojej praktyki wiele skutecznych narzędzi zarządzania grupą i pracy z dziećmi.

Prywatnie mama trójki dorosłych już dzieci. Uwielbia wypady w góry, narciarstwo i jazdę na rowerze.

dr Grzegorz Śpiewak

dr Grzegorz Śpiewak

DOS-ELTea/ deDOMO Education

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego i University of Essex, Colchester (Wlk. Brytania). Wykładowca i adiunkt w Instytucie Anglistyki Uniwersytetu Warszawskiego z 19-letnim stażem, obecnie związany z prestiżową nowojorską uczelnią The New School, gdzie prowadzi wykłady w ramach On-line MA TESOL Programme.

Kluczowy trener i naczelny doradca ds. metodyki nauczania polskiej filii wydawnictwa Macmillan Education, powszechnie uznawany za jednego z najbardziej charyzmatycznych mówców w branży, regularnie plasujący się na najwyższych miejscach branżowych rankingów popularności. Założyciel i prezes DOS-Teacher Training Solutions, niezależnego centrum doskonalenia nauczycieli języków obcych, pierwszego na polskim rynku szkoleń specjalistycznego ośrodka dedykowanego nauczycielom i lektorom tej branży. Kierowany przez dr Śpiewaka DOS-TTS jest od niemal 15 lat jedyną tego rodzaju inicjatywą, skupiającą kluczowych ekspertów z Polski, Wielkiej Brytanii, USA i innych krajów anglojęzycznych.

Ma na swoim koncie szereg publikacji naukowych i popularyzatorskich, a także  kilka prawdziwych bestsellerów. Najnowszym z nich jest seria przewodników „Angielski dla rodziców”, oparta na jego autorskiej koncepcji metodycznej deDOMO (deDOMO Education 2010).

Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk

Midea

Jak sam twierdzi – zarabia na życie opowiadaniem historii. Buduje silne marki – pracuje m.in. z Agorą, Grupą Allegro, wieloma mniejszymi firmami. Doradza startupom i innym przedsiębiorstwom – jako mentor np. podczas Startup Weekend czy Startup Fest. Dzieli się wiedzą – pisze blog o budowaniu marki, popełnił trzy książki: „Zakamarki marki”, „Grywalizacja” oraz „Narratologia”. Prowadzi szkolenia z marketingu, brandingu, social media… Kocha literki niemal w każdej – poza Comic Sans – formie.

Luiza Wójtowicz-Waga

Luiza Wójtowicz-Waga

Edunation

Od 20 lat nauczycielka języka angielskiego, od 12 lat trenerka i coach działający w obszarze edukacji językowej. Razem z Anną Popławską prowadzi edunation, jedną z najbardziej prężnych firm organizujących szkolenia i konferencje dla nauczycieli języków obcych. Prowadzi praktyczne szkolenia i warsztaty poszerzające wiedzę i świadomość nauczycieli i metodyków o obszary umiejętności miękkich: kreatywności, asertywności, motywacji budowania własnej marki nauczycielskiej. Moderatorka metody Design Thinking w edukacji. 

Ewa Zawieracz - Karasińska

Ewa Zawieracz - Karasińska

Edu Bears

Absolwentka NKJO w Gliwicach oraz Wyższej Szkoły Lingwistycznej w Częstochowie.

Prywatnie mama dwóch synów, którzy od początku są wtajemniczani w świat Misia Eddiego. Swoją przygodę z metodą Teddy Eddie rozpoczęła w 2011 na stanowisku Opiekun Metody w jednym z Akredytowanych Centrów.

W swojej praktyce zawodowej posiada prowadzenie kilkudziesięciu grup Teddy Eddie, grup Savvy Ed, juniorów oraz licealistów. W swojej pracy stawia na dynamikę zajęć oraz budowanie pewności siebie u uczniów w używaniu języka angielskiego. Pracuje w Edu Bears na stanowisku Methodology Consultant, co oznacza, że przygotowuje lektorów do roli Opiekuna Metody Teddy Eddie oraz Savvy Ed, prowadzi zarówno hospitacje lekcji on-line, jak i szkolenia z metod Teddy Eddie i Savvy Ed dla nowych lektorów w całej Polsce oraz za granicą. W lektorach stara się zaszczepić miłość do Teddiego Eddiego i Savviego Eda oraz radość z prowadzenia zajęć tak, aby nauczanie było jeszcze bardziej efektywne.

Joanna Zielińska

Joanna Zielińska

YES/Redaktor naczelna magazynu Lider Branży Edukacyjnej

Od 15 lat zajmuje się edukacją dzieci i młodzieży. Absolwentka filologii angielskiej. Ekspert w nauczaniu języka angielskiego. Pasjonatka aktywnej nauki angielskiego. W latach 2009-2019 roku Joanna otworzyła 4 odziały YES w Ostrołęce i Rzekuniu, stając się również akredytowanym centrum metody Teddy Eddie oraz uzyskała statut partnera Super Premium. Jako właściciel i dyrektor szkoły postawiła na dynamiczny rozwój firmy. Obecnie zarządza 16-osobowym zespołem a rok szkolny 2019/2020 zaczęła z liczbą 650 kursantów.

Od 2019 roku redaktor naczelna magazynu Lider Branży Edukacyjnej, którego misją jest wspieranie właścicieli i dyrektorów szkół prywatnych w stawaniu się skutecznymi liderami. Uczestniczka wielu szkoleń i konferencji. Absolwentka Akademii Trenera Rowińska Business Coaching oraz programu szkoleniowego Kamili Rowińskiej Master Business Training. Ambasadorka książki Kobieta Asertywna. Obecnie studentka na kierunku Trener pod kierunkiem dr Mateusza Grzesiaka na Akademii WSB. Trenerka lektorów oraz prelegentka. Laureatka plebiscytu Lady Business Awards. Doceniona za śmiałość w realizacji wizji nowoczesnej edukacji w szkole językowej oraz stwarzanie dzieciom świetnych warunków do nauki. Wyróżniona w plebiscycie Lwice Biznesu za odwagę w dążeniu do sukcesu oraz determinację w biznesie. Miłośniczka ciągłego rozwoju i aktywnego trybu życia. Relacje, myślenie poza schematem oraz entuzjazm to słowa klucze w jej rozwoju oraz dążeniu do osiągania wytyczonych celów.