DLA WŁAŚCICIELI / MANAGERÓW

DZIEŃ 1 - SOBOTA 06.04.2019
12:45 – 13:45
MAGDA SZUBER: System motywacyjny, wdrażanie, odbudowa prestiżu zawodu lektora – jak pracować z naszą kadrą?

Jak my widzimy lektora a jak lektor widzi nas? 🙂 Czyli o atrakcyjności naszego środowiska pracy i praktycznie o tym kogo warto rekrutować, jak zatrzymać lektora w naszej szkole i budować zespół, który będzie dla nas realnym odciążeniem. Pokażę etapy od wdrożenia „świeżaka” do dyrektora w kontekście rozwoju stanowisk i budowania relacji.

 

14:00 – 15:00
OLGA I MICHAŁ WILCZYŃSCYABC Managera Reklam na Facebooku.

Każdy z nas ma równe szansę na skuteczną promocję i reklamę swojej firmy na Facebooku. Jedni korzystają z tej platformy społecznościowej pełnymi garściami, a inni wrzucają jakieś posty i reklamy. Jedni robią to dobrze, a nawet bardzo dobrze, a inni promują posty z guzika „promuj post.” W trakcie prelekcji dowiesz się jakie możliwości reklamowania szkoły językowej daje Menedżer Firm na Facebooku, powiemy Ci jakie reklamy wybrać, aby dotrzeć do mamy Antka, który ma 6 lat, a pominąć Adama w wieku 37 lat. Co daje nam „ruch”, a co „zasięg.” Będziemy dla Ciebie nawigacją po wszystkich formach reklam na Facebooku, wszystko uzupełnimy komentarzem, kiedy warto i dlaczego warto je stosować.

15:30 – 16:30
DR MARTA KOTARBA: Cztery kolory osobowości – jak efektywnie komunikować się w zespole? PART 1

Podczas warsztatu zastanowimy się wspólnie, jak i po co się komunikujemy, czy mówiąc wyrażamy faktycznie to, co chcemy? Ile dzieli myśl od słowa i co może się wydarzać w przestrzeni pomiędzy myślami a słowami? Spróbujemy przeanalizować różne sposoby nawiązywania i bycia w relacji, z czym wiążą się różne sposoby zbierania informacji o sobie i świecie. Postaramy się także spojrzeć na kłopoty komunikacyjne jako na wyraz naszej wewnętrznej konstrukcji, która filtruje napływające do nas informacje w specyficzny sposób. Ramą teoretyczną dla rozważań będzie koncepcja typów psychologicznych oraz teoria kompleksów C. G. Junga, a także teoria osobowości wywiedziona z współczesnych koncepcji psychoanalitycznych.

16:45 – 17:45

 

DR MARTA KOTARBA: Cztery kolory osobowości – jak efektywnie komunikować się w zespole? PART 2

Podczas warsztatu zastanowimy się wspólnie, jak i po co się komunikujemy, czy mówiąc wyrażamy faktycznie to, co chcemy? Ile dzieli myśl od słowa i co może się wydarzać w przestrzeni pomiędzy myślami a słowami? Spróbujemy przeanalizować różne sposoby nawiązywania i bycia w relacji, z czym wiążą się różne sposoby zbierania informacji o sobie i świecie. Postaramy się także spojrzeć na kłopoty komunikacyjne jako na wyraz naszej wewnętrznej konstrukcji, która filtruje napływające do nas informacje w specyficzny sposób. Ramą teoretyczną dla rozważań będzie koncepcja typów psychologicznych oraz teoria kompleksów C. G. Junga, a także teoria osobowości wywiedziona z współczesnych koncepcji psychoanalitycznych.

18:00 – 19:00
PROF. UAM DR HAB. JACEK PYŻALSKI – Od jajka do jabłka – dlaczego początek i koniec zajęć jest szczególnie ważny w pracy z małymi dziećmi.

Wystąpienie dotyczyć będzie planowania początków i końców zajęć w kontekście pracy z młodszymi dziećmi. Sporo uwagi zostanie poświęcone potrzebom rozwojowym oraz szczegółom metodycznym przedstawianych rozwiązań. Przyjrzymy się także wybranym błędom w tym obszarze.

DLA LEKTORÓW / METODYKÓW

DZIEŃ 1 - SOBOTA 06.04.2019
12:45 – 13:45
BOGNA ŚMIEJA: Starszy Miś w praktyce, czyli inspiracje i triki na lekcjach Savvy Ed.

Sesja ta powstała z inspiracji. Czym? Przesłanymi przez Was lekcjami Savvy Ed. Odpowiada na pytanie jak uczyć „starszym misiem” w sposób skuteczny, ale przynoszący radość zarówno dzieciom, jak i lektorowi. Pokażę w jakie pułapki najczęściej wpadają lektorzy i jak temu zapobiec. Mam nadzieję, że po zobaczeniu tej sesji lekcje Savvy Ed nie będą już przytłaczały, ale dodadzą skrzydeł, a Savvy Ed porwie Ciebie i Twoich uczniów w pełną przygód podróż poprzez Złote Królestwo, Rubinowe Miasto i Szklaną Galaktykę.

14:00 – 15:00
EWELINA DAGIEL SURMAŃSKA: Jak nie zostać niewolnikiem Lesson Schedule? Czyli wariacje na temat naszych lekcyjnych „klocków.”

Czy czujesz, że lesson schedule metody Teddy Eddie jest dla ciebie jak metaforyczny ‘szklany sufit’, czyli ogranicza ciebie i twoich kursantów? Masz wątpliwości, w którym momencie zajęć wprowadzać i utrwalać czytanie globalne?  Czy i jak często wprowadzać gadżety podczas zajęć? Na te i inne pytania odpowiemy podczas mojej praktycznej sesji. Wspólnie zastanowimy się nad tym jak nie zostać niewolnikiem lesson schedule i wykorzystać jego potencjał. Jak doprowadzić do tego, żeby dodawał skrzydeł nam i naszym kursantom oraz stanowił inspirację do pogłębiania kompetencji językowych dzieci.

15:30 – 16:30
OLA KOMADA: Ewolucja Teddy Eddie – od słodziaka po super bohatera.

Prezentacja nowej odsłony poziomu School.

 

16:45 – 17:45
SONJA GÓRNIAK: As w rękawie, czyli jak zrobić coś z niczego – gry lekcyjne nie wymagające mnóstwa przygotowań.

Każdy lektor wie, że nawet najlepiej przygotowana lekcja może nie pójść zgodnie z planem. Coś zabierze nam mniej czasu niż planowaliśmy, z czegoś zrezygnujemy widząc, że na tych konkretnych zajęciach nie będzie służyć wyjątkowo pobudzonej (lub odwrotnie: wyjątkowo zaspanej!) grupie. Albo po prostu chcemy coś dodatkowo przećwiczyć.  I nagle stajemy w obliczu sytuacji, która wielu z nas spędza sen z powiek: lekcja trwa, a my nie wiemy co dalej.

Trzeba nagle, tu i teraz, zastosować plan B.

Na mojej sesji pokażę jak łatwo poradzić sobie w takiej sytuacji, mając do dyspozycji to, co zwykle mamy pod ręką: tablicę, papier, flamaster. Podzielę się z Wami gotowymi do użycia grami i ćwiczeniami, które z marszu można przystosować do dowolnego tematu. Podpowiem także, jakie sekretne drobiazgi mam zawsze ze sobą, żeby móc zarządzać planem mojej lekcji jak najbardziej efektywnie.

18:00 – 19:00
PROF. UAM DR HAB. JACEK PYŻALSKI – Od jajka do jabłka – dlaczego początek i koniec zajęć jest szczególnie ważny w pracy z małymi dziećmi.

Wystąpienie dotyczyć będzie planowania początków i końców zajęć w kontekście pracy z młodszymi dziećmi. Sporo uwagi zostanie poświęcone potrzebom rozwojowym oraz szczegółom metodycznym przedstawianych rozwiązań. Przyjrzymy się także wybranym błędom w tym obszarze.

temat sesji wkrótce

DLA WŁAŚCICIELI / MANAGERÓW

DZIEŃ 2 - NIEDZIELA 07.04.2019
09:00 – 10:00
OLA KOMADA: Obsługa klienta w szkole językowej, czyli co odkrył nasz cichy klient dzwoniąc… DO WAS.

Od zawsze wyznaję zasadę, że nie ma to jak uczyć się na błędach (i to najlepiej na cudzych!) oraz inspirować dobrymi praktykami, sprawdzonymi gdzie indziej. Zgadzacie się?

W pierwszym kwartale 2019 roku planujemy akcję „cichy klient”, podczas której nasz pracownik zadzwoni do Waszych szkół i zada kilka pytań. Sprawdzimy Wasze sekretariaty pod różnymi kątami, a następnie dostaniecie od nas feedback, ze szczegółową oceną rozmowy. Zebrany przy tym materiał, zarówno pozytywny, jak i negatywny, zanonimizujemy, a ja przedstawię go podczas mojej sesji. Na jego podstawie stworzymy dla Waszych sekretariatów „kartę rozmowy z klientem,” którą dostaną wszyscy uczestnicy mojej sesji.

10:30 – 11:30
DIANA KUBICA: Jak pracować cudzymi rękami? O stylach zarządzania i delegowaniu zadań.

Czym jest sukces menagera? Wyniki i kasa czy dobrobyt podwładnych? Jak to powiązać? Jak powierzyć innym odpowiedzialność i spać spokojnie?

Trudne? Okropnie. Możliwe? Podobno tak 🙂

Podczas sesji zastanowimy się, czym jest delegowanie zadań i uprawnień, czy i jakie zadania komu delegować i jak się do tego przygotować. Omówimy też najczęstsze błędy, które rujnują zadania i doprowadzają do klęski na linii zwierzchnik – podwładny. Wszystko to omówimy w kontekście zarządzania szkołami językowymi z typowymi dla nich strukturami stanowisk.

 

11:45 – 12:45
JOANNA ZIELIŃSKA: Moja szkoła, mój rozwój, czyli jak miś stal się niedźwiedziem.

Szaleństwo czy odwaga? Opieranie się na  intuicji, marzeniach, pasji oraz energii do działania. Czy to może się udać? Tak bez profesjonalnego biznes planu? Siła determinacji i afirmacji. Zawsze o krok do przodu pomimo tego co nie sprzyja  oraz mimo obaw. No i LAST BUT NOT LEAST siła i potęga relacji bez której nie ma nic. Zapraszam Cię na moją sesję a dowiesz się co sprawiło, że narodził się miś, który stał się niedźwiedziem.

13:00 – 14:00
DARIUSZ WALKIEWICZ : Co można policzyć w szkole językowej i dlaczego warto to liczyć?

Ile kosztują nas promocje i czy są one skuteczne? Analiza ucznia w szkole: skąd uczniowie dowiadują się o szkole,  przyczyny odejść i co na to wpływa?  Gdzie są nasze pieniądze, ile będą nas kosztować zajęcia w kolejnych miesiącach, ile zarabiamy i ile wydajemy? Podczas sesji pokażę, że dobry system zarządzania szkołą to nie tylko obsługa uczniów, lektorów, zajęć, nieobecności i faktur, ale o wiele więcej. Pokażę jakich elementów powinniśmy oczekiwać od systemu, jakiego wsparcia dla naszej szkoły możemy oczekiwać.

Bazując na dotychczasowych doświadczeniach wyniesionych z realizacji wdrożeń platformy eduSKY.pl jak również na doświadczeniach wyniesionych z poprzednich projektów,  powiem parę słów na temat cyklu życia systemu w organizacji, obszarów które potencjalnie system może i powinien wspierać, jak również o wsparciu systemu w zarządzaniu i podejmowaniu decyzji w szkole. Zapraszam!

14:15 – 15:15
DR PAWEŁ FORTUNA: Pozytywna psychologia biznesu: Jak budować przewagę konkurencyjną?

Psychologia marketingu wypracowała modele, które można zastosować „od zaraz” na rzecz pozytywnego odróżniana się od konkurencji. Istotne znaczenie ma zarządzanie percepcją Klientów, którzy z jednej strony muszą dostrzec w propozycji  walory rozwiązań konkurencyjnych, a z drugiej zauważyć unikalność, a więc niepowtarzalność, oferty. Na poziomie operacyjnym zarządzanie percepcją sprowadza się do gromadzenia, a następnie promowania zbioru wskazówek, które ułatwiają Klientom dokonanie wyboru. Ich charakter zależy od konkretnego kontekstu sytuacyjnego, ale jedno jest pewne: za każdym razem należy przekraczać próg różnicy. W trakcie wystąpienia Uczestnicy otrzymają bogaty zbiór przykładów ilustrujących wymienione mechanizmy psychologiczne.

DLA LEKTORÓW / METODYKÓW

DZIEŃ 2 - NIEDZIELA 07.04.2019
09:00 – 10:00
DR GRZEGORZ ŚPIEWAK: Ocenianie kształtujące – blaski i mlaski.

Ocenianie kształtujące ma od szeregu lat doskonałą prasę, pisze się i mówi o tym podejściu dużo, na ogół jako panaceum na wszystkie problemy i bolączki tradycyjnego oceniania. Rzeczywiście, zalety tego podejścia są liczne i ważne – przypomnimy najważniejsze z nich. Ale na tym nie poprzestaniemy. Chcesz wiedzieć, dlaczego …?

Podejście „OK” przeciwstawia się bardzo często ocenianiu sumatywnemu, na zasadzie albo albo. Przyjrzymy się tej opozycji krytycznie i spróbujemy spojrzeć na złożoną kwestię oceniania bez ideologicznego zacietrzewienia. Przekonamy się, że jest co najmniej jedna cecha, która obydwa te podejścia łączy. Chcesz wiedzieć, jaka …?

W mądrym, nowoczesnym programie języka obcego jest miejsce dla obydwu sposobów oceniania. Możemy więc, a wręcz powinniśmy, postawić na mądry eklektyzm. Chcesz wiedzieć, co to oznacza w praktyce …?

Nie ma metod ani podejść bezwyjątkowo skutecznych – i „OK” nie jest tu wyjątkiem. Stosując je bezkrytycznie, bezrefleksyjnie i „narzędziowo” można zrobić więcej szkody niż pożytku. Chcesz wiedzieć, jak tego uniknąć …?

10:30 – 11:30

EWA ZAWIERACZ – KARASIŃSKA: Pary, pary, cudne pary! – jak do tego doprowadzić w grupach 2-6 (Teddy Eddie).

Jak często planujesz ćwiczenia wykorzystujące pracę w mniejszych grupach? Czy ćwiczenia w parach w grupach przedszkolnym wydają Ci się niemożliwe? A może obawiasz się, że stracisz kontrolę nad uczniami i na zajęciach pojawi się chaos? Na mojej sesji chciałabym pokazać korzyści płynące z tworzenia par oraz mniejszych grup podczas zajęć. Zaprezentuję ćwiczenia podnoszące ilość produkcji, dynamiki oraz zabawy na zajęciach z najmłodszymi, ale również z dziećmi w grupie wiekowej 7-10. Przedstawię sporą różnorodność zadań – moja sesja składa się z dwóch uzupełniających się części.”

11:45 – 12:45

EWA SZCZĄCHOR: Pary, pary, cudne pary! – jak do tego doprowadzić w grupach 7-10 (Teddy Eddie School i Savvy Ed).

Jak często planujesz ćwiczenia wykorzystujące pracę w mniejszych grupach? Czy ćwiczenia w parach w grupach przedszkolnym wydają Ci się niemożliwe? A może obawiasz się, że stracisz kontrolę nad uczniami i na zajęciach pojawi się chaos? Na mojej sesji chciałabym pokazać korzyści płynące z tworzenia par oraz mniejszych grup podczas zajęć. Zaprezentuję ćwiczenia podnoszące ilość produkcji, dynamiki oraz zabawy na zajęciach z najmłodszymi, ale również z dziećmi w grupie wiekowej 7-10. Przedstawię sporą różnorodność zadań – moja sesja składa się z dwóch uzupełniających się części.”

13:00 – 14:00
MAGDA SZUBER: 7 mitów w nauczaniu, jak i nad czym warto pracować drogi lektorze?

Fakty czy nasze błędne założenia? Podczas tej sesji zweryfikujemy wspólnie najczęstsze pułapki umysłowe, w które wpadamy prowadząc zajęcia z maluchami. O języku polskim, delegowaniu zadań, naszej wszechmocnej i niezastąpionej roli podczas zajęć … obalamy mity i zamieniamy „muszę” na „chcę”!

14:15 – 15:15
DR PAWEŁ FORTUNA: Pozytywna psychologia biznesu: Jak budować przewagę konkurencyjną?

Psychologia marketingu wypracowała modele, które można zastosować „od zaraz” na rzecz pozytywnego odróżniana się od konkurencji. Istotne znaczenie ma zarządzanie percepcją Klientów, którzy z jednej strony muszą dostrzec w propozycji  walory rozwiązań konkurencyjnych, a z drugiej zauważyć unikalność, a więc niepowtarzalność, oferty. Na poziomie operacyjnym zarządzanie percepcją sprowadza się do gromadzenia, a następnie promowania zbioru wskazówek, które ułatwiają Klientom dokonanie wyboru. Ich charakter zależy od konkretnego kontekstu sytuacyjnego, ale jedno jest pewne: za każdym razem należy przekraczać próg różnicy. W trakcie wystąpienia Uczestnicy otrzymają bogaty zbiór przykładów ilustrujących wymienione mechanizmy psychologiczne.