DLA WŁAŚCICIELI / MANAGERÓW

DZIEŃ 1 - SOBOTA 04.04.2020
11:00 – 12:00
CO W MISIOWEJ TRAWIE PISZCZY: Sesja otwarcia – transmitowana na żywo na EB Business Group
12:15 – 13:15
LUIZA WÓJTOWICZ-WAGA: Co wiemy o motywowaniu lektorów czyli Maslow, McGregor, Deci i Ryan w praktyce.

Prowadzisz szkołę, zatrudniasz nauczycieli, szkolisz ich, aktywizujesz do różnych działań i… czasem dochodzisz do ściany. „Dlaczego nic ich nie kręci?”, „Dlaczego tak trudno ich zmotywować do czegokolwiek?”, „Czemu są tacy od-do?”. 

Jak świat stary zastanawiano się nad zawiłościami motywacji człowieka. Powstało mnóstwo teorii, wiele z nich ma bardzo ciekawe przełożenie na Twoją szkołę i nauczycieli, którzy z Tobą pracują. 

Zapraszam Cię na sesję, w trakcie której przekażę Ci wiedzę i narzędzia pozwalające zrozumieć, dlaczego lektorzy bywają tak inni niż Ty. A wszystko oparte o konkretne teorie i badania.

13:45 – 14:45
MAGDALENA BLOCHOWSKA: Obsługa klienta na najwyższym poziomie, czyli co zrobić aby „leady” nam nie uciekały, tylko nas… pokochały.

W dzisiejszych czasach kontakty do potencjalnych klientów to podstawa przynoszącego dochód biznesu. Obserwuję jednak, że w branży szkół językowych potencjał „leadów” nie jest wykorzystywany. Właściciele i managerowie zasłaniają się listą wymówek dłuższą od tej na zajęciach z w-fu w szkole ;-). Czy można to zmienić? Czy możliwa jest skuteczność na poziomie 90-100%? Podobno tak!

Podczas sesji będziemy rozmawiać, jak zabrać się do działania, aby było ono skuteczne, ale co również niezmiernie ważne, przyjemne i dające satysfakcję. Zastanowimy się, czym jest ta legendarna obsługa klienta na najwyższym poziomie oraz co to oznacza dla klienta i dla nas. Ponadto, opowiem o tym, czemu biorę przykład ze Szwajcarów i co wspólnego ma lista kontaktów z rybą…

15:00 – 16:00
JOANNA ZIELIŃSKA: Obudź w sobie lidera.

Jako lider nadajesz tempo rozwoju oraz jesteś odpowiedzialny za to, jak dobrze będzie pracował twój zespół. Jesteś niczym maestro prowadzący swoją orkiestrą.  

Dobre przywództwo jest w dzisiejszych czasach jednym z głównych powodów, dla których ludzie decydują się na pracę w danej firmie. Zacytuję Arystotelesa „Jesteśmy tym, co powtarzamy w swoim życiu. Doskonałość nie jest jednorazowym aktem, lecz nawykiem.” I tak jest z byciem liderem, którym się stajemy, a nie rodzimy. Stawanie się i bycie liderem to nieustający proces oraz świadoma praca. Zapraszam Cię na moją sesję, podczas której dowiesz się, co jest kluczowe, aby stać się inspirującym liderem, którego Twój zespół potrzebuje dziś bardziej niż kiedykolwiek.

16:15 – 17:15

 

JOANNA FEMIAK: Nie chcesz być sam? Zadbaj o kadrę średniego szczebla!

Miarą przedsiębiorcy jest nie tylko skala szkoły ale także zespół, dzięki któremu szkoła się rozwija. O ile ilość klientów odsłania kompetencje związane ze sprzedażą i marketingiem, to zespół jest odbiciem umiejętności interpersonalnych i strategicznych przedsiębiorcy. Szczególnie miarodajną informacją o kompetencjach właściciela szkoły jest jego średnia kadra, wymaga ona bowiem innych warunków pracy i zarządzania niż pracownik podstawowego szczebla, na przykład nauczyciel.
Jeżeli chcesz przyjrzeć się sobie właścicielu szkoły, swoim kompetencjom, to spójrz na swoja średnią kadrę, bowiem to ona jest prawdziwym wyzwaniem dla lidera. We współpracy z nią uczysz się delegować odpowiedzialność, organizację pracy, a przede wszystkim wartości, które budują tożsamość szkoły.
Dlaczego nie każdy wychowuje w swojej szkole średnią kadrę i dlaczego to ciągłe wyzwanie w naszej branży językowej? Na te pytania odpowiem na swojej prelekcji, na którą serdecznie zapraszam właścicieli i dyrektorów szkół językowych.

17:30 – 18:30
GRZEGORZ ŚPIEWAK: EM-PAT-JA: jak mam uniknąć pata w relacjach z dużymi i małymi?

Jesteśmy ludźmi i z ludźmi pracujemy. Niektórzy z dużymi (kadrą, lektorami, rodzicami), niektórzy z małymi (uczniami), a niektórzy z jednymi i z drugimi. A gdy pracujemy, to co rusz zdarzają się tzw. „sytuacje”, małe i duże. Błędy, pomyłki, wpadki. Zachowania, których z różnych względów nie akceptujemy, bo utrudniają nam osiąganie celów, małych i dużych. Pracujemy w edukacji, więc na poziomie teoretycznym wiemy oczywiście, że błąd czy zachowanie niepożądane to część procesu uczenia się i część życia w ogóle. Ale czy i jak nas ta ogólna, teoretyczna wiedza wspomaga w realnych, codziennych interakcjach z małymi i dużymi? A co, jeśli częściej niż rzadziej mamy poczucie relacyjnego pata …?

O tym właśnie będzie ta sesja. Trudne sytuacje, którymi się zajmiemy, to problemy, o których usłyszałem w szczerych rozmowach z właścicielami szkół i lektorami. Właśnie na ich podstawie chcę zastanowić się nad tym, ile przestrzeni i prawa do błędu warto dać małym i dużym, ile cierpliwości wykazać, gdy nie rozumieją w lot tego, czego od nich chcemy. Tak, będzie więc o empatii wobec małych i dużych, ale także wobec samego siebie, swoich uczuć i emocji. Będzie o czterech rodzajach empatii, w tym o empatycznej rozmowie, ale i o empatycznym winie (to dla dużych) czy czekoladce (ta może być też dla małych). 

 

 

DLA LEKTORÓW / METODYKÓW

DZIEŃ 1 - SOBOTA 04.04.2020
11:00 – 12:00
CO W MISIOWEJ TRAWIE PISZCZY: Sesja otwarcia – transmitowana na żywo na EB Business Group
12:15 – 13:15
AGNIESZKA MATONIA: How to plan and conduct the lesson with flying colours.

We all know that our students should communicate during Teddy Eddie and Savvy Ed lessons, but how to do it when you are a control freak and/or your students are not eager to speak… in English (of course). In this workshop, we’ll look at Teddy Eddie and Savvy Ed lesson schedules and think how we can modify them. I want to present to you some practical tips on how to plan and conduct a lesson during which your students will have an opportunity to produce L2. What is more, I will show you ready-to-use games and activities which will prompt your students to speak English.

13:45 – 14:45
OLA KOMADA: How to survive? Teddy Eddie School FAQ

How to deal with material that students remember from previous years? What can I do with beginners when there is too much to do? How to use superpowers in the second semester? How to manage time to avoid delays in lesson schedule? Can I omit anything (or: how to omit wisely)? What about the “extras”?

These and other Frequently Asked Questions concerning Teddy Eddie School course will be answered during my workshop. I’m going to illustrate them with some practical examples, too. There will be some time left to enable you to ask some more questions so… get prepared beforehand!

15:00 – 16:00
DOMINIKA MUŃKO: The brain and mischievous Bear rule – neurodidactics on the flying carpet.

Have you ever thought about extraordinary possibilities of your brain? Have you ever considered how it learns new skills and acumulates new konwledge? Can you imagine that using the Teddy Eddie method is brain – friendly and enables you and your students to teach and learn in the most effective way?
During my session I am going to point out both, the most unusual and the most ordinary features of human brain and its ability to learn new things. I want to take you on an amazing journey through the Teddy Eddie method and show you how brain – friendly it is. Let me show you really amazing advanture of using the TE method which can be described as the quintessence of brain-friendly teaching. To cut a long story short, our main points are going to be about:
– pragmatic brain, because children learn what interests them
– emotional brain: children learn when they feel confident and emotionaly safe
– „news” detectors: the brain quickly remembers what is new
– in harmony with human nature: carpet, Teddy, flying carpet and much more
– use it or loose it (Max Cynader): learning by doing
– a non-perfectionist brain which likes to make mistakes and be rewarded then 🙂
– the brain loves to learn in a group – the advantage of group classes over individual ones
– the brain needs movement – and the mischievous Bear knows how to use it most effectively.
Let me share with you my absolute fascination with abilities of our brain and their use in the Teddy Eddie method.

 

16:15 – 17:15
EWA ZAWIERACZ-KARASIŃSKA: Let’s twist again! – casting new light on the evergreens.

Have you ever wondered why games are used to practise students’ linguistic skills? Do you realize that the Game Corner contains games which may be carried out in a different way according to the level? Are your games adjusted to students’ linguistic needs or the age of learners? This workshop will cast the light on the Game Corner games. I will show you well -known games from three different points of view . There’ll be a lot of practice and movement, so get ready for a twist!

17:30 – 18:30
GRZEGORZ ŚPIEWAK: EM-PAT-JA: jak mam uniknąć pata w relacjach z dużymi i małymi?

Jesteśmy ludźmi i z ludźmi pracujemy. Niektórzy z dużymi (kadrą, lektorami, rodzicami), niektórzy z małymi (uczniami), a niektórzy z jednymi i z drugimi. A gdy pracujemy, to co rusz zdarzają się tzw. „sytuacje”, małe i duże. Błędy, pomyłki, wpadki. Zachowania, których z różnych względów nie akceptujemy, bo utrudniają nam osiągnanie celów, małych i dużych. Pracujemy w edukacji, więc na poziomie teoretycznym wiemy oczywiście, że błąd czy zachowanie niepożądane to część procesu uczenia się i część zycia w ogóle. Ale czy i jak nas ta ogólna, teoretyczna wiedza wspomaga w realnych, codziennych interkacjach z małymi i dużymi? A co, jeśli częściej niż rzadziej mamy poczucie relacyjnego pata …?

O tym właśnie będzie ta sesja. Trudne sytuacje, którymi się zajmiemy, to problemy, o których usłyszałem w szczerych rozmowach z właścicielami szkół i lektorami. Właśnie na ich podstawie chcę zastanowić się nad tym, ile przestrzeni i prawa do błędu warto dać małym i dużym, ile cierpliwości wykazać, gdy nie rozumieją w lot tego, czego od nich chcemy. Tak, będzie więc o empatii wobec małych i dużych, ale także wobec samego siebie, swoich uczuć i emocji. Będzie o czterech rodzajach empatii, w tym o empatycznej rozmowie, ale i o empatycznym winie (to dla dużych) czy czekoladce (ta może być też dla małych). 

 

 

DLA WŁAŚCICIELI / MANAGERÓW

DZIEŃ 2 - NIEDZIELA 05.04.2020
09:00 – 10:00
SESJE PARTNETÓW
10:15 – 11:15
OLA KOMADA: ABC budżetu szkoły językowej

Wyobraź sobie taką sytuację: listopad, zakończyła się największa fala zapisów i ruszyły zajęcia w Twojej szkole. Robisz sobie kawkę i analizujesz swój magiczny plik zwany „BUDŻET.” Patrzysz na dane z sierpnia przyszłego roku i widzisz, ile będziesz mieć wtedy pieniędzy.

Wychodzi całkiem przyzwoita kwota? Super, może zrobisz w takim razie długo odkładany remont sal? A może ze spokojnym sumieniem zaoferujesz podwyżkę swojej kadrze? Zapiszesz się na upragnione szkolenia, na które wcześniej nie było Cię stać? A może zaplanujesz wymarzone wakacje w tropikach?

Wychodzi minus? Masz pół roku, żeby podjąć akcje naprawcze i wyprostować sytuację, tak aby w kolejne wakacje nie rwać włosów z głowy.

Wszystkie opisane powyżej akcje są możliwe w przypadku, gdy systematycznie i solidnie prowadzi się BUDŻET swojej szkoły. Szczególnie dla humanistów nie jest to najprzyjemniejsze zadanie, ale zapewniam, że tabelki z liczbami można pokochać, a władza, którą w ten sposób uzyskamy nad swoim życiem, smakuje naprawdę wybornie.

Zróbcie pierwsze kroki w kierunku jej uzyskania w czasie mojej sesji na konferencji. Do zobaczenia!

11:30 – 12:30
DIANA KUBICA: Kadra średniego szczebla – blaski i cienie.

Jak uczyć ludzi być menedżerami? Czy my to umiemy? Z czym musimy się liczyć? Skąd wziąć menedżera do szkoły językowej? Kiedy i w jakim stopniu dać pracownikowi wolną rękę? Co, jak menedżer popełni błąd? Czy martwić się o lojalność? Czy metodyk to menedżer? A administrator? O kogo manager ma bardziej dbać: o swoich podwładnych, czy o dobro firmy? Oto trudne pytania i jeszcze trudniejsze odpowiedzi na nie. Zmierzę się z nimi podczas mojego wystąpienia, a inspiracje, jak zawsze, czerpać będę z wieloletniej historii mojej szkoły językowej.

12:45 – 13:45
JACEK CZŁONKOWSKI: 3x3 czyli jak potroiłem liczbę klientów w 3 lata?

Podczas prezentacji przedstawię zmiany, jakie wprowadziłem w szkole Pygmalion w ostatnich 3 latach oraz działania, które doprowadziły do wzrostu liczby klientów, obrotów i przede wszystkim zysków szkoły.

Opowiem, w jaki sposób włączyłem zespół w działania sprzedażowe i promocyjne, a także w proces pozyskiwania lektorów. Podzielę się też doświadczeniami z zewnętrznego audytu i consultingu, które wskazały obszary wymagające usprawnienia w organizacji i pomogły skutecznie przejść przez proces zmiany. Opowiem, w jaki sposób zmieniła się struktura szkoły i z jakimi problemami mierzyłem się w trakcie reorganizacji. Podzielę się również błędami, które w tym czasie popełniłem i wnioskami, jakie wyciągnąłem z nich na przyszłość. 

14:00 – 15:00
PAWEŁ TKACZYK: Bóle dorastania – jak przezwyciężyć problemy rosnącej placówki?

Budowanie marki osobistej wygląda inaczej, niż budowanie marki szkoły. Trzeba w innym miejscu postawić akcenty, zaadresować inne potrzeby Twoich klientów i przede wszystkim zacząć korzystać z innych narzędzi. Na jakie problemy może natknąć się rosnąca marka? Jak sobie z nimi radzić? Czy istnieją szybkie, gotowe rozwiązania? O tym na wykładzie.

 

DLA LEKTORÓW / METODYKÓW

DZIEŃ 2 - NIEDZIELA 05.04.2020
09:00 – 10:00
SESJE PARTNETÓW
10:15 – 12:30
EWELINA DAGIEL-SURMAŃSKA & AGNIESZKA PĘDZIMĄŻ: Bądź jak Sherlock Holmes, rozszyfruj trudne zachowania dziecka i działaj skutecznie.

Czy chcesz uczyć zamiast kontrolować kursantów i budować klimat w grupie? Czy chcesz mieć satysfakcję z pracy z zaangażowanymi uczniami? A może chcesz ich motywować zamiast konfrontować się z nimi? Jeśli udzieliłeś sobie chociaż jednej pozytywnej odpowiedzi, to ta sesja jest dla Ciebie.
Podczas 2 godzinnego spotkania warsztatowego, porozmawiamy o tym, co kryje się za „trudnymi” zachowaniami dzieci. Poznacie kilka lub kilkanaście z 52 technik Pozytywnej Dyscypliny, które staną się pomocne i nieodzowne w Waszej codziennej pracy.
Opowiemy również, co dzieje się z naszym mózgiem w stresie i dlaczego nie pomaga nam w trudnych sytuacjach. Pozwolimy Ci doświadczyć i poczuć, jaki mają wpływ na zachowanie dziecka i dorosłego powszechnie stosowane komunikaty. Co więcej, poćwiczysz kreowanie komunikacji opartej na wzajemnym szacunku z zastosowaniem technik Pozytywnej Dyscypliny.
Zobaczysz, jak codzienne problemy wynikające z edukacyjnej rzeczywistości, staną się łatwiejsze do rozwiązania z gotową strukturą Pozytywnej Dyscypliny.

12:45 – 13:45
SONJA GÓRNIAK: (De)motivation systems in primary school – grading and evaluation. How does it work?

There are many questions to consider when assessing students. How, of course. Why. How often. But also when. The purpose of this workshop is to show how both summative and formative assessment influence the process of learning, but also shape the relationship with the student. And at any age the following is true: when the grade stigmatizes, it brings little motivation. We will try and discover how to make grades signposts on the road to language proficiency.

14:00 – 15:00
PAWEŁ TKACZYK: Bóle dorastania – jak przezwyciężyć problemy rosnącej placówki?

Budowanie marki osobistej wygląda inaczej, niż budowanie marki szkoły. Trzeba w innym miejscu postawić akcenty, zaadresować inne potrzeby Twoich klientów i przede wszystkim zacząć korzystać z innych narzędzi. Na jakie problemy może natknąć się rosnąca marka? Jak sobie z nimi radzić? Czy istnieją szybkie, gotowe rozwiązania? O tym na wykładzie.