DLA WŁAŚCICIELI / MANAGERÓW

DZIEŃ 1 - SOBOTA 29.08.2020
11:00 – 12:00

CO W MISIOWEJ TRAWIE PISZCZY? – sesja otwarcia

12:15 – 13:15

DIANA KUBICA: Kadra średniego szczebla – blaski i cienie.

Jak uczyć ludzi być menedżerami? Czy my to umiemy? Z czym musimy się liczyć? Skąd wziąć menedżera do szkoły językowej? Kiedy i w jakim stopniu dać pracownikowi wolną rękę? Co, jak menedżer popełni błąd? Czy martwić się o lojalność? Czy metodyk to menedżer? A administrator? O kogo manager ma bardziej dbać: o swoich podwładnych, czy o dobro firmy? Oto trudne pytania i jeszcze trudniejsze odpowiedzi na nie. Zmierzę się z nimi podczas mojego wystąpienia, a inspiracje, jak zawsze, czerpać będę z wieloletniej historii mojej szkoły językowej.

13:30 – 14:30

MAGDALENA BLOCHOWSKA: Obsługa klienta na najwyższym poziomie, czyli co zrobić aby „leady” nam nie uciekały, tylko nas… pokochały.

W dzisiejszych czasach kontakty do potencjalnych klientów to podstawa przynoszącego dochód biznesu. Obserwuję jednak, że w branży szkół językowych potencjał „leadów” nie jest wykorzystywany. Właściciele i managerowie zasłaniają się listą wymówek dłuższą od tej na zajęciach z w-fu w szkole ;-). Czy można to zmienić? Czy możliwa jest skuteczność na poziomie 90-100%? Podobno tak!

Podczas sesji będziemy rozmawiać, jak zabrać się do działania, aby było ono skuteczne, ale co również niezmiernie ważne, przyjemne i dające satysfakcję. Zastanowimy się, czym jest ta legendarna obsługa klienta na najwyższym poziomie oraz co to oznacza dla klienta i dla nas. Ponadto, opowiem o tym, czemu biorę przykład ze Szwajcarów i co wspólnego ma lista kontaktów z rybą…

15:00 – 16:00

JOANNA ZIELIŃSKA: Obudź w sobie lidera.

Jako lider nadajesz tempo rozwoju oraz jesteś odpowiedzialny za to, jak dobrze będzie pracował twój zespół. Jesteś niczym maestro prowadzący swoją orkiestrą.  

Dobre przywództwo jest w dzisiejszych czasach jednym z głównych powodów, dla których ludzie decydują się na pracę w danej firmie. Zacytuję Arystotelesa „Jesteśmy tym, co powtarzamy w swoim życiu. Doskonałość nie jest jednorazowym aktem, lecz nawykiem.” I tak jest z byciem liderem, którym się stajemy, a nie rodzimy. Stawanie się i bycie liderem to nieustający proces oraz świadoma praca. Zapraszam Cię na moją sesję, podczas której dowiesz się, co jest kluczowe, aby stać się inspirującym liderem, którego Twój zespół potrzebuje dziś bardziej niż kiedykolwiek.

16:15 – 17:15

 

dr hab. JOANNA FEMIAK: Nie chcesz być sam? Zadbaj o kadrę średniego szczebla!

Miarą przedsiębiorcy jest nie tylko skala szkoły ale także zespół, dzięki któremu szkoła się rozwija. O ile ilość klientów odsłania kompetencje związane ze sprzedażą i marketingiem, to zespół jest odbiciem umiejętności interpersonalnych i strategicznych przedsiębiorcy. Szczególnie miarodajną informacją o kompetencjach właściciela szkoły jest jego średnia kadra, wymaga ona bowiem innych warunków pracy i zarządzania niż pracownik podstawowego szczebla, na przykład nauczyciel.
Jeżeli chcesz przyjrzeć się sobie właścicielu szkoły, swoim kompetencjom, to spójrz na swoja średnią kadrę, bowiem to ona jest prawdziwym wyzwaniem dla lidera. We współpracy z nią uczysz się delegować odpowiedzialność, organizację pracy, a przede wszystkim wartości, które budują tożsamość szkoły.
Dlaczego nie każdy wychowuje w swojej szkole średnią kadrę i dlaczego to ciągłe wyzwanie w naszej branży językowej? Na te pytania odpowiem na swojej prelekcji, na którą serdecznie zapraszam właścicieli i dyrektorów szkół językowych.

17:30 – 18:30

dr GRZEGORZ ŚPIEWAK: DR-ON-LINE: Trzy miesiące zdalnej edukacji językowej najmłodszych okiem Ambasadora metody Teddy Eddie. Dlaczego tak dobrze poszło – i dlaczego nikt już tego nie chce?”

Za nami bez wątpienia najbardziej niezwykły i chyba najtrudniejszy semestr w historii edukacji językowej. Pomimo początkowej paniki po wprowadzeniu przymusowej izolacji wydaje się,
że generalnie „daliśmy radę”. Szkoły językowe w większości przetrwały. Lektorzy w większości skutecznie przestawili się na zajęcia w sieci. Dzieciaki twierdzą, że dużo się nauczyły. Nawet rodzice twierdzą, że „ten on-line nie okazał się koniec końców taki zły”. Ale jednocześnie… ci sami rodzice
w większości nie zamierzają zapisać dziecka na kolejny semestr, gdyby edukacja miała wrócić. A wielu lektorów zatrzasnęło z głośnym hukiem ekrany laptopów i – prywatnie przynajmniej – twierdzą,
że zdalnego nauczania po prostu nie znoszą. Można by tu przywołać znane powiedzenie: skoro było tak dobrze, to czemu jest tak źle…?!

Właśnie o tym jest ta sesja. A czy ja mam coś w tej sprawie coś wartościowego do powiedzenia? Wprawdzie o metodzie Teddy Eddie, nieskromnie mówiąc, wiem raczej dużo, ale w nauczanie zdalne nie byłem osobiście zaangażowany. Ale może właśnie to daje mi cenną perspektywę z lotu ptaka – czy może drona, bo w końcu mówimy o nowej, cyfrowej rzeczywistości? Bez żartów: Wasza lokalna perspektywa jako właścicieli i/lub lektorów jest bezcenna i na pewno na niej będę bazował.
Ale jednocześnie mogę sobie pozwolić na perspektywę znacznie szerszą i spojrzeć na Wasze problemy znacznie szerzej. Porozmawiamy więc m.in. o wpływie mediacji cyfrowej, o przeciążeniu informacyjnym, cyfrowym stresie i dynamice reakcji na zmiany o charakterze kryzysowym.

DLA LEKTORÓW / METODYKÓW

DZIEŃ 1 - SOBOTA 29.08.2020
11:00 – 12:00

CO W MISIOWEJ TRAWIE PISZCZY? – sesja otwarcia 

12:15 – 13:15

AGNIESZKA MATONIA: PODNOSZENIE POPRZECZKI NA ZAJĘCIACH TEDDY EDDIE – JAK SIĘ DO TEGO ZABRAĆ, ABY POPRZECZKA NIE STAŁA SIĘ PRZESZKODĄ.

Podnoszenie poprzeczki podczas zajęć to coś, o czym myślimy, kiedy nasi kursanci zaczynają sobie coraz lepiej radzić na lekcjach Teddy Eddie. Jak umiejętnie podnieść poprzeczkę na tyle, aby nie była ona za wysoko ani za nisko? Jak podnieść poprzeczkę w taki sposób, aby nasi uczniowie nadal świetnie się bawili podczas zajęć? Czy w każdej grupie powinniśmy podnosić poprzeczkę? Jeśli tak, to kiedy?

Podczas mojej sesji poznasz odpowiedzi na te pytania oraz dowiesz się jak w praktyce się do tego zabrać. Pokażę, jak podkręcić gry z Games Corner, które wszyscy znamy i kochamy, na tyle aby były wyzwaniem dla naszych uczniów. Poznasz też inne gry, które zostały przetestowane na dzieciach i wiem, że się sprawdzają. Zajmiemy się również tematem podnoszenia poprzeczki w stałych elementach kursu Teddy Eddie takich jak piosenki, historyjki czy sekretne słówka.

13:30 – 14:30

OLA KOMADA: FAQ, czyli jak przetrwać w grupie Teddy Eddie School?

Jak podejść do elementów, które uczniowie kojarzą z poprzednich lat? Co mam przerabiać z dziećmi poczatkującymi, kiedy jest za dużo materiału? Jak używać super mocy w drugim semestrze? Jak zarządzać czasem lekcji, aby uniknąć opóźnień w realizacji materiału? Czy można coś ominąć (lub: jak omijać mądrze)? Co zrobić z materiałami oznaczonymi jako „ekstra”? 

Na te, oraz na inne często zadawane pytania odpowiem podczas mojej sesji dotyczącej uczenia pierwszaków z księgi Teddy Eddie Superhero. Postaram się zilustrować większość praktycznymi przykładami oraz zagospodarować czas na bieżące zadawanie pytań dodatkowych, które zapewne pojawiły się podczas Twojej pracy z tym szczególnym poziomem.

15:00 – 16:00

DOMINIKA MUŃKO: Mózg i psotny Miś rządzą, czyli neurodydaktyka na latającym dywanie

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się nad niewiarygodnymi możliwościami ludzkiego mózgu? Czy choć raz podjąłeś próbę zrozumienia, w jaki sposób ten niesamowity organ zdobywa i porządkuje wiedzę oraz nabywa kolejnych umiejętności? Czy wiesz, że metoda Teddy Eddie jest przyjazna mózgowi, umożliwiając Tobie i Twoim uczniom zdobywanie językowych umiejętności w najbardziej efektywny sposób…? Jeśli nie – nic straconego, ponieważ w czasie swojej sesji odkryję przed Tobą cząstkę niesamowitej odysei mózgu, prezentując zarówno te najbardziej niezwykłe, jak i te najzwyczajniejsze cechy ludzkiego mózgu uzdalniające go do uczenia się nowych rzeczy. Moją intencją jest zabranie Cię w pasjonującą podróż po metodzie Teddy Eddie i pokazanie Ci, jak jest ona bardzo przyjazna mózgowi.

Abyś wiedział, jakie przystanki nas czekają, zostawiam Ci kilka drogowskazów streszczających naszą wyprawę:

  1. Lekcja to nie pas transmisyjny, czyli o tym, jak uczy się mózg i o tym, jak uczyć, żeby nauczyć (oczywiście poza ogólnymi informacjami – odniesienia do metody TE).
  2. O tym, że dwa znaczy więcej niż jeden, czyli o niezwykłej wartości synchronizacji półkul mózgowych (ze wskazaniem, jak to się dzieje w metodzie TE).
  3. TE, czyli kwintesencja nauczania przyjaznego mózgowi:

– pragmatyczny mózg: dzieci uczą się tego, co je interesuje;

– emocjonalny mózg: dzieci uczą się wtedy, kiedy czują się pewnie i bezpiecznie;

– detektory „nowości”:  mózg szybko zapamiętuje to, co nowe;

– w zgodzie z naturą: dywan, Misiek, latający dywan i wiele więcej;

– use it or loose it (Max Cynader): nauka przez działanie;

– nieperfekcjonistyczny mózg lubi popełniać błędy i się za to nagradzać :-);

– mózg uwielbia uczyć się w grupie – o przewadze zajęć w grupie nad indywidualnymi;

– mózg potrzebuje ruchu – a psotny Miś wie, jak go najefektywniej wykorzystać.

Pozwól więc, że podzielę się z Tobą moją absolutną fascynacją możliwościami ludzkiego mózgu oraz ich fenomenalnym wykorzystaniem w metodzie Teddy Eddie, której jako lektor jesteś ambasadorem.

16:15 – 17:15

EWA ZAWIERACZ-KARASIŃSKA: Houston, we have a problem! – Co robić, kiedy lekcja zaczyna się sypać?

Czy istnieje lekcja idealna? A idealny konspekt? Jaki wpływ na uczniów ma to, co lektor dla niego zaplanuje? Na te oraz inne pytania, postaram się odpowiedzieć podczas sesji, która pokaże zależność między sposobem planowania zajęć a chęcią uczniów do współpracy. Przyjrzymy się czynnikom wpływającym na zachowanie dzieci, na ich koncentrację oraz zaangażowanie. Ta sesja zmieni wasze spojrzenie na planowanie lekcji i w konsekwencji wpłynie na rozwój językowy waszych podopiecznych. Jeśli przygotujecie się do sesji, przynosząc konspekt przeprowadzonej przez siebie lekcji, będziecie w stanie od razu w praktyce zobaczyć jak to, o czym będziemy rozmawiać, dotyczy WASZYCH zajęć.

17:30 – 18:30

dr GRZEGORZ ŚPIEWAK: DR-ON-LINE: Trzy miesiące zdalnej edukacji językowej najmłodszych okiem Ambasadora metody Teddy Eddie. Dlaczego tak dobrze poszło – i dlaczego nikt już tego nie chce?”

Za nami bez wątpienia najbardziej niezwykły i chyba najtrudniejszy semestr w historii edukacji językowej. Pomimo początkowej paniki po wprowadzeniu przymusowej izolacji wydaje się,
że generalnie „daliśmy radę”. Szkoły językowe w większości przetrwały. Lektorzy w większości skutecznie przestawili się na zajęcia w sieci. Dzieciaki twierdzą, że dużo się nauczyły. Nawet rodzice twierdzą, że „ten on-line nie okazał się koniec końców taki zły”. Ale jednocześnie… ci sami rodzice
w większości nie zamierzają zapisać dziecka na kolejny semestr, gdyby edukacja miała wrócić. A wielu lektorów zatrzasnęło z głośnym hukiem ekrany laptopów i – prywatnie przynajmniej – twierdzą,
że zdalnego nauczania po prostu nie znoszą. Można by tu przywołać znane powiedzenie: skoro było tak dobrze, to czemu jest tak źle…?!

Właśnie o tym jest ta sesja. A czy ja mam coś w tej sprawie coś wartościowego do powiedzenia? Wprawdzie o metodzie Teddy Eddie, nieskromnie mówiąc, wiem raczej dużo, ale w nauczanie zdalne nie byłem osobiście zaangażowany. Ale może właśnie to daje mi cenną perspektywę z lotu ptaka – czy może drona, bo w końcu mówimy o nowej, cyfrowej rzeczywistości? Bez żartów: Wasza lokalna perspektywa jako właścicieli i/lub lektorów jest bezcenna i na pewno na niej będę bazował.
Ale jednocześnie mogę sobie pozwolić na perspektywę znacznie szerszą i spojrzeć na Wasze problemy znacznie szerzej. Porozmawiamy więc m.in. o wpływie mediacji cyfrowej, o przeciążeniu informacyjnym, cyfrowym stresie i dynamice reakcji na zmiany o charakterze kryzysowym.

DLA WŁAŚCICIELI / MANAGERÓW

DZIEŃ 2 - NIEDZIELA 30.08.2020
9:00 – 9:30

ANNA ĆWIKLIŃSKA: Nowoczesna szkoła językowa – wykorzystaj swój potencjał dzięki Platformie LangLion

Czy myśląc o wrześniu i czasie zapisów, masz gęsią skórkę i boisz się, że znów będziesz mnożyć komórki w firmowym Excelu, godzinami przygotowywać umowy kursantów, a potem miesiącami się o nie upominać albo planować zajęcia, licząc kartki w kalendarzu? Czas to zmienić!

Przekonaj się, jak wynieść zarządzanie i administrację szkołą językową na wyższy poziom, przy jednoczesnej oszczędności czasu. Zobacz jak z LangLion:
– automatycznie wygenerujesz umowy, które rodzice zaakceptują online;
– rozliczysz kursy a rodzice będą mogli zapłacić online;
– jednym kliknięciem powiadomisz dłużników albo poinformujesz o odwołanych zajęciach;
– i wiele innych!

Odzyskaj kontrolę i sprawdź, jak zarządzanie szkołą językową będzie proste, jeśli tylko w pełni wykorzystasz swój potencjał!

9:30- 10:00

IZABELA WALKIEWICZ I MICHAŁ LINOWSKI: Nowoczesne zarządzanie szkołą językową: czyli zdalne podpisywanie umów i automatyzacja obsługi płatności

Ostatnie miesiące bieżącego roku przyniosły zmiany, które wymusiły transformację w zakresie zarządzania placówkami edukacyjnymi. Zdalna rzeczywistość narzuciła  konieczność szukania skutecznych rozwiązań w sposobach komunikowania się z kursantami. Wiele szkół zdecydowało się na przejście w  tryb pracy zdalnej. Ograniczone zostały również kontakty bezpośrednie do minimum, a tradycyjne zajęcia lekcyjne zostały zastąpione narzędziami do udostępniania pulpitów i wideokonferencjami.

Podczas sesji będziemy rozmawiać o możliwościach w zakresie wdrożenia do obsługi działań operacyjnych narzędzi informatycznych umożliwiających zdalne podpisywanie umów z kursantami i automatyzację obsługi procesu płatności.

10:15 – 11:15

LUIZA WÓJTOWICZ-WAGA: Co wiemy o motywowaniu lektorów czyli Maslow, McGregor, Deci i Ryan w praktyce.

Prowadzisz szkołę, zatrudniasz nauczycieli, szkolisz ich, aktywizujesz do różnych działań i… czasem dochodzisz do ściany. „Dlaczego nic ich nie kręci?”, „Dlaczego tak trudno ich zmotywować do czegokolwiek?”, „Czemu są tacy od-do?”. 

Jak świat stary zastanawiano się nad zawiłościami motywacji człowieka. Powstało mnóstwo teorii, wiele z nich ma bardzo ciekawe przełożenie na Twoją szkołę i nauczycieli, którzy z Tobą pracują. 

Zapraszam Cię na sesję, w trakcie której przekażę Ci wiedzę i narzędzia pozwalające zrozumieć, dlaczego lektorzy bywają tak inni niż Ty. A wszystko oparte o konkretne teorie i badania.

11:30 – 12:30

OLA KOMADA: ABC budżetu szkoły językowej

Wyobraź sobie taką sytuację: listopad, zakończyła się największa fala zapisów i ruszyły zajęcia w Twojej szkole. Robisz sobie kawkę i analizujesz swój magiczny plik zwany „BUDŻET.” Patrzysz na dane z sierpnia przyszłego roku i widzisz, ile będziesz mieć wtedy pieniędzy.

Wychodzi całkiem przyzwoita kwota? Super, może zrobisz w takim razie długo odkładany remont sal? A może ze spokojnym sumieniem zaoferujesz podwyżkę swojej kadrze? Zapiszesz się na upragnione szkolenia, na które wcześniej nie było Cię stać? A może zaplanujesz wymarzone wakacje w tropikach?

Wychodzi minus? Masz pół roku, żeby podjąć akcje naprawcze i wyprostować sytuację, tak aby w kolejne wakacje nie rwać włosów z głowy.

Wszystkie opisane powyżej akcje są możliwe w przypadku, gdy systematycznie i solidnie prowadzi się BUDŻET swojej szkoły. Szczególnie dla humanistów nie jest to najprzyjemniejsze zadanie, ale zapewniam, że tabelki z liczbami można pokochać, a władza, którą w ten sposób uzyskamy nad swoim życiem, smakuje naprawdę wybornie.

Zróbcie pierwsze kroki w kierunku jej uzyskania w czasie mojej sesji na konferencji. Do zobaczenia!

12:45 – 13:45

JACEK CZŁONKOWSKI: 3x3 czyli jak potroiłem liczbę klientów w 3 lata?

Podczas prezentacji przedstawię zmiany, jakie wprowadziłem w szkole Pygmalion w ostatnich 3 latach oraz działania, które doprowadziły do wzrostu liczby klientów, obrotów i przede wszystkim zysków szkoły.

Opowiem, w jaki sposób włączyłem zespół w działania sprzedażowe i promocyjne, a także w proces pozyskiwania lektorów. Podzielę się też doświadczeniami z zewnętrznego audytu i consultingu, które wskazały obszary wymagające usprawnienia w organizacji i pomogły skutecznie przejść przez proces zmiany. Opowiem, w jaki sposób zmieniła się struktura szkoły i z jakimi problemami mierzyłem się w trakcie reorganizacji. Podzielę się również błędami, które w tym czasie popełniłem i wnioskami, jakie wyciągnąłem z nich na przyszłość. 

14:00 – 15:00

PAWEŁ TKACZYK: Bóle dorastania – jak przezwyciężyć problemy rosnącej placówki?

Budowanie marki osobistej wygląda inaczej, niż budowanie marki szkoły. Trzeba w innym miejscu postawić akcenty, zaadresować inne potrzeby Twoich klientów i przede wszystkim zacząć korzystać z innych narzędzi. Na jakie problemy może natknąć się rosnąca marka? Jak sobie z nimi radzić? Czy istnieją szybkie, gotowe rozwiązania? O tym na wykładzie.

 

DLA LEKTORÓW / METODYKÓW

DZIEŃ 2 - NIEDZIELA 30.08.2020
10:15 – 12:30

EWELINA DAGIEL-SURMAŃSKA & AGNIESZKA PĘDZIMĄŻ: Bądź jak Sherlock Holmes, rozszyfruj trudne zachowania dziecka i działaj skutecznie.

Czy chcesz uczyć zamiast kontrolować kursantów i budować klimat w grupie? Czy chcesz mieć satysfakcję z pracy z zaangażowanymi uczniami? A może chcesz ich motywować zamiast konfrontować się z nimi? Jeśli udzieliłeś sobie chociaż jednej pozytywnej odpowiedzi, to ta sesja jest dla Ciebie.
Podczas 2 godzinnego spotkania warsztatowego, porozmawiamy o tym, co kryje się za „trudnymi” zachowaniami dzieci. Poznacie kilka lub kilkanaście z 52 technik Pozytywnej Dyscypliny, które staną się pomocne i nieodzowne w Waszej codziennej pracy.
Opowiemy również, co dzieje się z naszym mózgiem w stresie i dlaczego nie pomaga nam w trudnych sytuacjach. Pozwolimy Ci doświadczyć i poczuć, jaki mają wpływ na zachowanie dziecka i dorosłego powszechnie stosowane komunikaty. Co więcej, poćwiczysz kreowanie komunikacji opartej na wzajemnym szacunku z zastosowaniem technik Pozytywnej Dyscypliny.
Zobaczysz, jak codzienne problemy wynikające z edukacyjnej rzeczywistości, staną się łatwiejsze do rozwiązania z gotową strukturą Pozytywnej Dyscypliny.

12:45 – 13:45

SONJA GÓRNIAK: Systemy (de)motywacyjne w szkole podstawowej – ocenianie i ewaluacja. Jak to działa?

Przy ocenianiu nauczyciel musi rozważyć wiele kwestii. Oczywiście – jak. Po co. Jak często. A także kiedy. Celem tego warsztatu jest pokazanie wpływu zarówno oceniania kształtującego, jak i sumującego na proces nauki, ale także na relacje z uczniem. Niezależnie od jego wieku sprawdza się bowiem zasada: ocena, która piętnuje, nie podnosi motywacji. Zastanowimy się, jak sprawić, by oceny były dla niego drogowskazami na drodze do biegłości językowej.

14:00 – 15:00

PAWEŁ TKACZYK: Bóle dorastania – jak przezwyciężyć problemy rosnącej placówki?

Budowanie marki osobistej wygląda inaczej, niż budowanie marki szkoły. Trzeba w innym miejscu postawić akcenty, zaadresować inne potrzeby Twoich klientów i przede wszystkim zacząć korzystać z innych narzędzi. Na jakie problemy może natknąć się rosnąca marka? Jak sobie z nimi radzić? Czy istnieją szybkie, gotowe rozwiązania? O tym na wykładzie.