DLA WŁAŚCICIELI / MANAGERÓW

DZIEŃ 1 - SOBOTA 24.04.2021
10:45 – 11:30

OLA KOMADA: CO WIDAĆ ZNAD MASECZKI? Tradycyjne podsumowanie roku w Edu Bears.

sesja plenarna

11:30 – 12:30

MAGDALENA BLOCHOWSKA: Od relacji do windykacji, czyli kiedy pluszowy labrador powinien pokazać swoją nieustępliwą naturę.

Ludzie na całym świecie połączeni są siatką wzajemnych relacji, potrzebę współistnienia z innymi mamy zakorzenioną głęboko w mózgu. Na co dzień wszyscy wchodzimy w określone role społeczne: w pracy, w rodzinie czy w lokalnej społeczności. Jedne z nich przychodzą nam z większą łatwością niż inne.Podczas sesji będziemy zastanawiać się nad tym jak budować silne, zdrowe i dające wymierny efekt relacje biznesowe. Czy rzeczywistość jest tak sielankowa jak w kultowej grze The Sims? Co wspólnego ma wzajemne iskanie się małp z kontaktami międzyludzkimi?

Podczas sesji opowiem o tym czy dobrze zbudowane relacje pomagają w skutecznej windykacji i dlaczego tak. A na koniec przedstawię Wam, niczym najdoskonalej wypieczoną drożdżówkę skuteczną procedurę windykacji.

12:45 – 13:45

MARCEL KLIMCZAK / IZABELA WALKIEWICZ: Zarządzanie 2.1 – czyli co motywuje i jak kontrolować Igreki i Zety?

Krótka wycieczka, która może uporządkować i uprościć nasze myślenie o metodach zarządzania naszą firmą, a zwłaszcza pracującymi w niej lektorami. Zastanowimy się nad tym, czy tak naprawdę lubimy „być sprawdzani” i „kontrolowani”. Czy przywiązanie do nowych technologii faktycznie kreuje nowe generacje ludzi? A jeśli tak, czy da się do tego choć trochę dostosować? I czy warto? Może uda nam się pozbyć zbędnych złudzeń i sięgnąć po kilka narzędzi pomocnych w budowaniu skutecznie działającego zespołu? Spróbujmy!

(sesja partnera eduSky

14:15 – 15:15

JACEK CZŁONKOWSKI: Skuteczna rozmowa sprzedażowa jako nasz klucz do sukcesu.

Dobra rozmowa sprzedażowa w szkole językowej powinna być jak… dobra lekcja. Być solidnie zaplanowana, mieć jasno wyznaczone cele, być urozmaicona i oryginalna, świetnie przeprowadzona i na koniec przynieść pożądane efekty.
Jak poprowadzić skuteczną rozmowę opowiem na podstawie swoich doświadczeń zdobytych nie tylko w szkole językowej, ale w kilku innych firmach gdzie niezależnie od stanowiska zawsze zajmowałem się sprzedażą.
Podczas prezentacji porozmawiamy o najczęstszych błędach popełnianych w trakcie sprzedaży, ale przede wszystkim skupimy się prawidłowym zaplanowaniu rozmowy i zebraniu skutecznych argumentów i hacków sprzedażowych.
No i oczywiście nie zabraknie historyjek, anegdot i storytellingu 😊

15:30 – 16:30

 

DIANA KUBICA: (Nie)wyboista droga od Przedsiębiorcy do Lidera.

Nic nie muszę, ale mogę. Kropla draży skałę. Dwa kroki wprzód, jeden w tył. Nie od razu Berlin zbudowano. Wszystko albo nic i słomiany zapał. Ale o co im chodzi?! Samotność i rozczarowanie. Duma i satysfakcja. Prezenty doświadczenia. Te wszystkie sformułowania pojawią się podczas mojej sesji, która będzie z jednej strony refleksją nad cechami i kompetencjami Szefa-Przedsiębiorcy i Szefa-Lidera, a z drugiej strony porcją wskazówek, od czego zacząć i jak kontynuować swój rozwój, co jest ważne i w jakiej kolejności. Słowem, jak rozwijać siebie i zespół, a tym samym swoją firmę. Przedstawię koncept drogi, na której, mam nadzieję, każdy będzie mógł się odnaleźć i zdefiniować swoje aktualne położenie.

16:45 – 17:45

ADAM JAŃCZAK: Magia nowej siedziby – Q&A z właścicielami szkół.

Rozważasz otwarcie nowej siedziby Twojej szkoły? Oto 7 pytań i jeszcze więcej odpowiedzi!
– Co koniecznie musisz wziąć pod uwagę?
– Czego unikać?
– Co może pójść źle?
– Kiedy jest dobry moment by rozważać nowe miejsce?
– Gdzie go szukać?
– Jak zaplanować WIELKIE otwarcie?
– Jak zakomunikować to obecnym klientom oraz jak wykorzystać nową siedzibę w promocji szkoły i znalezieniu kolejnych uczniów?
Podczas tej interaktywnej sesji porozmawiam z właścicielami szkół, którzy przeszli tę drogę. Odpowiedzi na powyższe pytania usłyszycie z pierwszej ręki.

18:00 – 19:00 

OLA KOMADA: MAM CZAS! …czyli nieco więcej niż zarządzanie sobą w czasie.

Moim celem jest aby każdy uczestnik tej sesji wyszedł z planem jak wycisnąć ze swojej doby więcej. Więcej czasu, więcej zrealizowanych celów, satysfakcji, poczucia spełnienia, spokoju ducha i [uzupełnij samodzielnie]. Obiecuję, że nie dostaniecie tylko worka pomysłów i life hacków „by Ola” – chociaż to też! Gwarantuję sporo refleksji oraz szerokie spojrzenie na kwestie zarządzania sobą w czasie i organizowania dnia codziennego (i niecodziennego) w zależności od tego jacy jesteście i jacy chcecie być.
Ważne! Na sesję proszę stawić się z kolorowym markerem – bez tego nie wpuszczam 😉

DLA LEKTORÓW / METODYKÓW

DZIEŃ 1 - SOBOTA 24.04.2021
10:45 – 11:30

OLA KOMADA: CO WIDAĆ ZNAD MASECZKI? Tradycyjne podsumowanie roku w Edu Bears.

sesja plenarna

11:30 – 12:30

AGNIESZKA MATONIA: Picture-perfect lesson – oczekiwania kontra rzeczywistość idealnie wyglądającej lekcji w grupie Teddy Eddie Start.

Jaki obrazek masz w głowie kiedy myślisz o swoich lekcjach w grupie Teddy Eddie Start? Czy jest to obrazek roześmianych słodziaków ustawionych w kole, skupionych na lektorze? Czy może jest to obrazek uśmiechniętego lektora i uczniów którzy wszyscy wykonują to co powinni w danej chwili? A może jest to obraz przerażonego lektora ze skarpetą w ręce i rodzica siedzącego przy drzwiach z przyklejonym do siebie dzieckiem? (Innych dzieci na tym obrazku nie ma bo nie są zainteresowane i rozbiegły się gdzieś po sali.)

Sama jako lektor prowadzący grupy Teddy Eddie Start i metodyk oglądający lekcje innych, mam w głowie dużo różnych zatrzymanych obrazów. Jako że temat mojej sesji jest odpowiedzią na problemy zgłaszane przez lektorów, którzy pracują z 2-3 latkami, to chciałabym abyśmy przyjrzeli się tym obrazom i zastanowili się co za nimi stoi. Zderzymy oczekiwania z rzeczywistością zajęć, na których mierzymy się nie tylko z nieprzewidywalnym 2-3 latkiem, ale również z jego rodzicem, który jest bardzo ważną częścią tego obrazka. Podczas mojej sesji będę mówiła nie tylko o rodzicu w trybie ninja, czy uczniach – jak przyciągnąć ich uwagę, ale również o Tobie lektorze. Chciałabym aby moja sesja pomogła Ci odnaleźć radość prowadzenia zajęć w grupach Teddy Eddie Start.

12:45 – 13:45

DOMINIKA MUŃKO: Bo jak nie mózg – to co? Czyli o tym dlaczego metoda Teddy Eddie działa, a inne nie?

W czasie warsztatu pt. Bo jak nie mózg – to co? Czyli o tym dlaczego metoda Teddy Eddie działa, a inne nie? wyruszmy na wspólne poszukiwanie neurodydaktycznych podstaw skuteczności metody Teddy Eddie.

Po pierwsze zastanowimy się nad podstawowymi warunkami zapamiętywania, które wynikają ze zwrócenia uwagi uczniów na to, co ma zostać przez nich zapamiętane. Przekonamy się, że obraz przykuwa uwagę silniej niż słowo, a to pisane ma przewagę nad mówionym. Odkryjemy, że najważniejszymi czynnikami sterującymi uwagą dzieci są: zainteresowania, wiedza i nastawienie oraz wskażemy metody skutecznego kierowania uwagą uczniów ze szczególnym uwzględnieniem metody Teddy Eddie.

W części drugiej naszej intelektualnej  wyprawy odkryjemy dlaczego uczniowie nie są w stanie symultanicznie analizować wielu informacji naraz i zrozumiemy, że dostarczanie zbyt wielu danych jednocześnie, uniemożliwia ich memoryzację. Stąd będzie już tylko krok do poznania metod wykorzystujących grupowanie informacji. I tutaj nie zabraknie praktycznych implikacji w naszej ulubionej metodzie nauczania angielskiego. 

Ostatnia część naszych kognitywnych podbojów dotknie tego, co wszystkim najbliższe, tzn. naszego indywidualnego Ja. To dzięki niemu lepiej zapamiętujemy informacje, które nas dotyczą i dlatego kluczem do skutecznej edukacji jest odnoszenie wiedzy do osoby ucznia.
W tym obszarze także weźmiemy na warsztat Eddiego i jego warsztat metodyczny.

14:15 – 15:15

JOANNA ZIELIŃSKA: Znaczenie  dynamiki w osiąganiu efektywności na lekcji angielskiego.

(sesja partnera Dynamic Education)

Przesycenie światem online pokazuje jak bardzo dzieci potrzebują ruchu oraz pozytywnej energii ze strony szkoły. Schematy w edukacji, które działały kiedyś niekoniecznie działają w dzisiejszych czasach. Jako nauczyciele mamy ogromny wpływ na motywację dzieci do nauki. Zapraszam na moją sesję, podczas której dowiesz się jak efektywnie  połączyć naukę, ruch i zabawę na każdym etapie szkoły podstawowej. Osiągniesz to  przy wykorzystaniu dynamiki, która jest kluczem do maksymalnego zaangażowania ucznia podczas lekcji.

 

 

15:30 – 16:30

EWELINA DAGIEL-SURMAŃSKA: Pieczątki, naklejki, piąteczki, dobre słowo czy relacje – znajdź swój styl zarządzania grupą i ciesz się nauczaniem.

Uczysz się warsztatu metodycznego, poznajesz tajniki metody Teddy Eddie, szczegółowo się przygotowujesz, idziesz na zajęcia i ….. wszystko się wali. Dlaczego tak się dzieje? Dlaczego dzieci nie chcą współpracować? Co zrobić, żeby wykonywały Twoje polecenia? Jak ich zmotywować do aktywnego udziału w zajęciach? Zapraszam Cię na sesję, podczas której porozmawiamy o różnych stylach zarządzania i motywacji w grupach dziecięcych. Zastanowimy się jakie są plusy i minusy każdego z nich oraz który będzie najlepszy dla Ciebie i Twoich grup.

16:45 – 17:45 

SONJA GÓRNIAK: Nie od razu Kraków zbudowano, czyli autonomia ucznia krok po kroku.

Chyba wszyscy zgodzimy się, że ostatecznym celem lektora jest przygotowanie słuchacza do autonomicznego korzystania z języka. Bo trudno sobie wyobrazić, że towarzyszymy mu na każdym kroku do końca życia, prawda? Jak każda umiejętność, tak i ta wymaga ćwiczeń, i to od najmłodszych lat. W czasie tej sesji zastanowimy się co możemy zrobić na zajęciach z dwulatkiem, żeby szesnastolatek nie miał bariery językowej i mówił swobodnie. Przyjrzymy się konkretnym ćwiczeniom i konkretnym punktom Standardów Metod Teddy Eddie i Savvy Ed, które nadają naszym lekcjom kierunek na autonomię językową ucznia. Zobaczymy, jak na poszczególnych etapach nauki budowanie tej niezależności powinno wyglądać, nad czym powinni pracować uczniowie, i jaka w tym jest nasza, lektorska rola.

18:00 – 19:00 

OLA KOMADA: MAM CZAS! …czyli nieco więcej niż zarządzanie sobą w czasie.

Moim celem jest aby każdy uczestnik tej sesji wyszedł z planem jak wycisnąć ze swojej doby więcej. Więcej czasu, więcej zrealizowanych celów, satysfakcji, poczucia spełnienia, spokoju ducha i [uzupełnij samodzielnie]. Obiecuję, że nie dostaniecie tylko worka pomysłów i life hacków „by Ola” – chociaż to też! Gwarantuję sporo refleksji oraz szerokie spojrzenie na kwestie zarządzania sobą w czasie i organizowania dnia codziennego (i niecodziennego) w zależności od tego jacy jesteście i jacy chcecie być.
Ważne! Na sesję proszę stawić się z kolorowym markerem – bez tego nie wpuszczam 😉

DLA WŁAŚCICIELI / MANAGERÓW

DZIEŃ 2 - NIEDZIELA 25.04.2021
9:30 – 10:30

OLA KOMADA: Szkoła z apetytem na sukces – wywiad-rzeka z Karoliną Bezrąk.

Takiego wydarzenia jeszcze na Synergy Garden nie było! Zapraszam Was do posłuchania wywiadu, który przeprowadzę z Karoliną Bezrąk – właścicielką prężnie rozwijającej się szkoły ULTIMATE LANGUAGE CENTER we Wrocławiu. Poznacie cztery kroki, które każdy właściciel szkoły powinien zrobić, aby zadbać o siebie i rozwinąć swój biznes. Bo biznes, jak to mówi mój gość „musi mieć ręce i nogi, a kasa musi się zgadzać.” Obiecujemy zatem: podwójną energię w niedzielny poranek, gotowe narzędzia do wdrożenia „od poniedziałku,” ciekawych gości, którzy potwierdzą skuteczność tego o czym usłyszycie oraz… czas na pytania od Was!

10:45 – 11:45 

BOGNA ŚMIEJA: W tandemie czy solo, czyli jak zaopiekować się Opiekunem Metody?

Od dłuższego czasu stawiam sobie pytanie, jak to się dzieje, że w niektórych szkołach współpraca pomiędzy właścicielem a Opiekunem Metody owocuje dobrze przeszkolonymi i wdrożonymi lektorami, wysoką jakością zajęć, stałością kadry metodycznej, zadowoleniem klientów, przyrostem liczby kursantów, a w niektórych szkołach niestety nie. Postanowiłam ten temat zgłębić poprzez liczne rozmowy z właścicielami i Opiekunami Metody, ankietę kierowaną do Opiekunów Metody oraz panele dyskusyjne na Synergy Garden.

W trakcie sesji chciałabym się z Wami podzielić wnioskami płynącymi z tych działań i pokazać Wam, trochę jakby przez dziurkę od klucza, świat szkoły językowej widziany oczyma Opiekuna Metody oraz zaproponować rozwiązania, dzięki którym można lepiej wykorzystać potencjał pracy w tandemie.

12:00 – 13:00

JOANNA FAEMIAK: Strategia i  taktyka w małej i dużej szkole językowej.

(sesja partnera PTI

Właściciele szkół językowych potrzebują spojrzenia na swój biznes jako na całość. Taka perspektywa umożliwia integrację sprzedaży z marketingiem, produktu z ceną i klientem. Możesz stwierdzić, że to nie jest dla Ciebie, że Ty jesteś małą firmą. Dla mnie to oznacza, że jedynie potrzebujesz czasu na rozwój, pod warunkiem, że go zakładasz, nazwiesz kroki, które mają do niego prowadzić i nie będziesz sama. Sukces to projekt strategiczny. Zapraszam. 

 

 

13:15 – 14:15

szczegóły wkrótce 

14:30 – 15:30 

LIDIA WÓJCIK: Jak świadomie odkrywać swoje potrzeby i odzyskać radość życia.

sesja plenarna

Presja, pośpiech, nadobowiązkowość, brak sił i spadki nastrojów to problemy, z którymi boryka się wiele kobiet. Wiele z nich stawia siebie w tym rankingu na ostatnim miejscu. Jak zmienić tą zależność aby wstawać rano czując, że życie ma dla nas więcej przyjemnych rzeczy niż wieczne zaniedbywanie siebie. 

Zapraszamy na godzinne wystąpienie, w którym poznasz proste techniki pracy ze sobą, które pozwolą Ci osiągnąć harmonię i spokój umysłu. 

  1. Nauczysz się expresowo medytować, nie mając wcześniej żadnej praktyki. 
  2. Otrzymasz narzędzia wspierające Twoją koncentrację i zwiększające jasność umysłu. 
  3. Dowiesz się jak wspierać prostymi metodami, swoje ciało tak abyś czuła się sprawna, lekka. ( większość kobiet mierzy się przybieraniem wody) 
  4. Nauczysz się prostych technik oddechowych, regulujących Twoją gospodarkę hormonalną. 
  5. Zostaniesz przeprowadzona przez proces obserwacji Twoich przekonań tak abyś mogła podjąć prawdziwe zmiany w Twoim życiu, zgodnie z głosem Twojego serca. 

 

DLA LEKTORÓW / METODYKÓW

DZIEŃ 2 - NIEDZIELA 25.04.2021
9:30 – 10:30

MAŁGORZATA MANSOOR: JAK WYTRESOWAĆ HYBRYDĘ – wskazówki i rozwiązania od praktyków.

Dawno temu w zamierzchłych czasach przed pandemią, ludzie mawiali, że praca lektora nie jest łatwa. Wszak trzeba zarządzać czasem, przestrzenią, grupą, ich energią i emocjami i naturalnie jeszcze niezapominająca o przekazie wiedzy. Rok 2020 pokazał, że wyzwań może być jeszcze więcej. O ile praca on-line wzięła nas z zaskoczenia i adrenalina pomogła poradzić sobie z zajęciami on-line, o tyle hybryda to stwór, który wciąż wielu spędza sen z powiek.

Hybryda to trochę jakby prowadzić dwie równoległe lekcje. Jak poradzić sobie z zarządzaniem grupą, kiedy jedni są tutaj a drudzy tam? Jak przygotowywać gry i zabawy? A praca w parach i podgrupach? Mnóstwo pytań, wątpliwości, a czasem nawet zniechęcenie towarzyszy lektorom, którzy mierzą się z tym dziwnym tworem. Podczas tej sesji zastanowimy się jak rozwiązać najczęściej pojawiające się problemy i rozwiejemy wątpliwości, tak by Hybryda stała się Waszym sprzymierzeńcem. Wytresujcie swoje hybrydy by cieszyły Was tak samo jak moje cieszą mnie i współpracujących ze mną lektorów. Zapraszam serdecznie do tresowania Hybrydy.

10:45 – 11:45 

EWA ZAWIERACZ-KARASIŃSKA: Dancing with Savvy Ed, czyli jak przetańczyć całą lekcję z dużym miśkiem.

Czy ucząc metodą Savvy Ed masz poczucie, że lekcje zrobiły się ciut bardziej statyczne? Czy brakuje Ci pomysłów na ćwiczenia, które można by było dodać, aby rozruszać uczniów i wydobyć z nich więcej produkcji? Czy masz wrażenie, że Twoje lekcje sprawiają wrażenie ‘pustych’?

Serdecznie zapraszam Cię na moją sesję w której przedstawię ćwiczenia z książki w nowej odsłonie tak, aby odpowiedzieć na potrzeby zarówno Twoje, jak i Twoich uczniów. Zwiększymy liczbę elementów dynamicznych i angażujących. Wyciągniemy jak najwięcej z każdego ćwiczenia. Co Ty na to? Czas na taniec z podręcznikiem!

12:00 – 13:00

DR GRZEGORZ ŚPIEWAK:  Gra o ‘Pron’ – czyli dlaczego warto walczyć o wymowę w nowoczesnej szkole językowej.

W przypadku profesjonalnego lektora języka angielskiego znane powiedzonko, wedle którego „jak cię widzą, tak cię piszą” powinno brzmieć raczej: „jak cię słyszą, tak cię piszą” … Bo owszem, w świecie globalnej angielszczyzny bardziej niż poprawność liczy się komunikacyjna skuteczność; nikt też nie oczekuje, że polski nauczyciel angielskiego będzie miał wymowę angielskiej arystokratki czy profesora filozofii z Oxfordu. Ale to nie znaczy, że wszystko jedno nam (i rodzicom), jaki lektor ma akcent, tym bardziej że same dzieciaki, osłuchane ze swoimi ulubionymi bohaterami angielskojęzycznych kreskówek, są fonetycznie naprawdę sprawne. A zatem jakiego standard wymowy możemy uznac za zadawalający u nowoczesnego, wykwalifikowanego lektora?
O tym właśnie jest ta sesja. W pierwszej części przyjrzę się bez uprzedzeń tradycyjnym normom akcentowym: czy są one w ogóle osiągalne i, co ciekawsze, czy właściwie są pożądane z puntu widzenia celów zawodowych ale także tożsamości lektora jako współczesnego użytkownika angielskiego. I to nie wszystko! W drugiej części pokażę, jak pewne cechy Polish English skutecznie eliminować i co zrobić, by brzmieć po angielsku jak wykształcony, nowoczesny Europejczyk.

13:15 – 14:15

KATARZYNA SKOLIMOWSKA: Jak budować nauczycielski dobrostan w zabieganej codzienności?

Dowiesz się, co konkretnie możesz zrobić, aby uniknąć wypalenia zawodowego i wciąż cieszyć się wysokim poziomem energii. Jeśli chcesz poznać narzędzia, które odkryją Twoje flow, to spotkanie jest dla Ciebie.

Daj sobie szansę na podróż, w której odzyskasz siebie i spokój.

14:30 – 15:30 

LIDIA WÓJCIK: Jak świadomie odkrywać swoje potrzeby i odzyskać radość życia.

sesja plenarna

Presja, pośpiech, nadobowiązkowość, brak sił i spadki nastrojów to problemy, z którymi boryka się wiele kobiet. Wiele z nich stawia siebie w tym rankingu na ostatnim miejscu. Jak zmienić tą zależność aby wstawać rano czując, że życie ma dla nas więcej przyjemnych rzeczy niż wieczne zaniedbywanie siebie. 

Zapraszamy na godzinne wystąpienie, w którym poznasz proste techniki pracy ze sobą, które pozwolą Ci osiągnąć harmonię i spokój umysłu. 

  1. Nauczysz się expresowo medytować, nie mając wcześniej żadnej praktyki. 
  2. Otrzymasz narzędzia wspierające Twoją koncentrację i zwiększające jasność umysłu. 
  3. Dowiesz się jak wspierać prostymi metodami, swoje ciało tak abyś czuła się sprawna, lekka. ( większość kobiet mierzy się przybieraniem wody) 
  4. Nauczysz się prostych technik oddechowych, regulujących Twoją gospodarkę hormonalną. 
  5. Zostaniesz przeprowadzona przez proces obserwacji Twoich przekonań tak abyś mogła podjąć prawdziwe zmiany w Twoim życiu, zgodnie z głosem Twojego serca.