Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.

tworzenie oferty kursów dla szkoły językowej

18 lipca 2025

Jak mądrze zbudować ofertę kursów w szkole językowej?

Kursy języka angielskiego to zdecydowanie najczęściej wybierane zajęcia językowe. Mimo dużej konkurencji na rynku nadal istnieje sporo przestrzeni dla nowych firm, które chciałyby rozwijać się i odnosić sukcesy, oferując kursy języka angielskiego. Sprawdź, jak stworzyć ofertę kursów, by utworzona przez Ciebie szkoła zyskała już na starcie przewagę biznesową i pozyskała gwarancję stałego napływu kursantów.

Czy szkoła językowa to dobry pomysł na biznes edukacyjny?

Jak każdy, kto próbuje zrealizować własny pomysł na biznes edukacyjny i rozpoczyna działalność w nowej dziedzinie, zastanawiasz się zapewne, czy prowadzanie szkoły językowej może się opłacać. Bez wątpienia kursy języka angielskiego zawsze będą potrzebne i jeśli nawet działa wiele firm w tej dziedzinie, nadal warto rozważyć naukę tego języka, ponieważ jego rola stale wzrasta w naszym świecie. Z doświadczenia wiemy też, że angielski dla dzieci to specjalizacja, w której nadal można wiele zdziałać, więc Twój własny pomysł na biznes edukacyjny ma ogromną szansę powodzenia. Nauczanie dzieci to też doskonała okazja do zbudowania bazy wyjątkowo lojalnych klientów, jakimi są rodzice, których możesz na długo przywiązać do siebie poprzez wartościową i mądrze zbudowaną ofertę kursów.

Zbadaj potrzeby klientów i przeanalizuj aktualne trendy na rynku kursów językowych

Zanim zainwestujesz pierwsze środki w swój własny pomysł na biznes edukacyjny i rozpoczniesz budowę swojej oferty, poświęć chwilę na rozpoznanie sytuacji na rynku i przeanalizuj trendy, które kształtują branżę. Zastanów się, na jakie kursy językowe istnieje zapotrzebowanie w Twojej okolicy i czy są takie przestrzenie, które wymagają zagospodarowania. Pamiętaj przy tym, że chociaż prowadzenie szkoły dla dzieci, szczególnie tych do 10 roku życia, to trudniejsze zajęcie niż nauka dorosłych, w dalszej perspektywie większe dochody przyniesie Ci jednak szkoła językowa dla dzieci. Rodzice to wierni i wdzięczni klienci, którzy zwykle bez dodatkowych zachęt chętnie inwestują w edukację swoich pociech.

Odszukaj miejsce dla siebie i wyróżnij swoją ofertę

Realizując własny pomysł na biznes edukacyjny, zadbaj o jego konkurencyjność już na starcie. Postaraj się więc ustalić, które kursy językowe są najbardziej poszukiwane. Z pewnością szybko dostrzeżesz, że szczególnie duże zapotrzebowanie dotyczy obecnie kursów wyspecjalizowanych. Takimi są m.in. kursy przygotowujące do konkretnych egzaminów, kursy branżowego języka angielskiego, kursy angielskiego dla dzieci. Jeśli będziesz specjalizować się w dziedzinie, w której konkurencja jest mniejsza, będzie Ci łatwiej pozyskać klientów. Jeśli natomiast zdecydujesz się działać w mocno nasyconym przez konkurencję otoczeniu, skoncentruj się na tym, by wyróżnić swoją ofertę i znajdź coś, co pomoże zbudować Ci przewagę biznesową. Kiedy na przykład zdecydujesz się założyć szkołę oferującą angielski dla dzieci, ale podobne ośrodki działają już w Twoim mieście, wzmocnij swoją pozycję, wiążąc się z prestiżową i dobrze rozpoznawalną marką, taką jak Edu Bears.

Wybierz formułę działalności dla swojej szkoły językowej

Jeśli chcesz założyć szkołę językową, musisz wybrać formę dla swojej działalności. Możesz zdecydować się pracować na własnych materiałach bądź korzystać z gotowych rozwiązań, jakie zapewniają licencja i franczyza. Pozytywnie oceniana i rozpoznawalna marka jako partner to gwarancja dostępu do wielu udogodnień i benefitów, których potrzebuje startująca szkoła językowa. Zwłaszcza współpraca na zasadzie licencji dla początkujących szkół językowych jest szczególnie korzystna, ponieważ pozwala korzystać ze sprawdzonych rozwiązań biznesowych, organizacyjnych i marketingowych doświadczonego i silnego partnera oferującego licencję.

Funkcjonowanie na licencji to dla Ciebie:

  • ograniczenie kosztów założenia szkoły,
  • oszczędność czasu,
  • zminimalizowanie ryzyka niepowodzenia,
  • korzystanie ze sprawdzonej metody nauczania, dedykowanych do niej materiałów i narzędzi,
  • większa widoczność i atrakcyjniejsza oferta Twojej szkoły na tle konkurencji.

Jednocześnie współpraca w ramach licencji daje Ci dużo swobody i nie zmusza Cię do wyrzeczenia się własnej marki – możesz ją budować i wzmacniać przez kolejne miesiące i lata. O korzyściach, jakie zapewnia licencja, możesz przeczytać więcej tutaj.

Postaw na metody nauki angielskiego, które przyciągają klientów

Niezależnie, czy uznasz, że angielski dla dzieci to pole, na którym chcesz odnosić sukcesy, czy postawisz na inne wyspecjalizowane kursy angielskiego, wybierz dla swojej szkoły takie metody nauczania, które uchodzą za skuteczne, są cenione przez ekspertów i poszukiwane przez kursantów (lub ich rodziców). Metody Edu Bears, które wielokrotnie potwierdziły swoją efektywność, są wyróżniane przez prestiżowe instytucje i mają tysiące sympatyków, nie tylko przyciągną do Ciebie klientów, ale też pozwolą Ci zbudować ofertę kompletną.

System nauczania angielskiego dla dzieci oparty na metodach Edu Bears to w praktyce możliwość zaproponowania klientom pełnej ścieżki rozwoju dla małych kursantów w wieku od 2 do 14 lat. W Twojej szkole każdy rodzic znajdzie dzięki Edu Bears kurs angielskiego dla dzieci odpowiedni dla wieku swojej pociechy i będzie mógł związać się z Twoją szkołą na długie lata, aż do poziomu maturalnego. Dla Twojego biznesu to szansa na wzmocnienie lojalności klientów, stabilizację, większe możliwości rozwoju itp. Z licencją Edu Bears będzie Ci też zwyczajnie łatwiej z sukcesem zrealizować własny pomysł na biznes edukacyjny.

Zadbaj o marketing i promocję swojej marki

Kiedy już opracujesz swoją ofertę kursów angielskiego, wybierzesz formułę swojej działalności i metody pracy, stwórz własną strategię marketingową. Pokaż swoje atuty i zrób to wszędzie, gdzie skupia się uwaga Twoich potencjalnych klientów, zarówno online, jak i offline. Po raz kolejny możesz liczyć na pomoc doświadczonego partnera, o ile zdecydujesz się na współpracę licencyjną. Możesz skorzystać też z porad naszych ekspertów.

Inwestuj w rozwój i utrzymanie wysokich standardów

Nie zapominaj o stałym monitorowaniu jakości swojej oferty. Dbaj o to, by satysfakcja z Twoich usług rosła, a klienci oceniali pozytywnie kursy i ich skuteczność, a także rekomendowali je swoim znajomym i rodzinie. Przy licencji korzystaj ze wsparcia, jakie ona oferuje: szkoleń i pomocy dla lektorów, wsparcia specjalistów, dobrych praktyk i porad skupionej wokół marki społeczności.