Blog

Zapraszamy na naszego bloga! Cenna wiedza na wyciągnięcie łapki! Nasze artykuły dedykowane są rodzicom dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych oraz lektorom uczącym dzieci.

Wybierz z menu odpowiednią kategorię (dla rodziców lub dla lektorów)!

Mindfulness na lekcji języka angielskiego

Mindfulness na lekcji języka angielskiego - Marta, a po co ludziom w zasadzie ten mindfulness? - zapytałam któregoś wieczora. - Żeby żyć tu i teraz, nie przeżywać ciągle przeszłości i nie planować przyszłości. - No ale po co? - Jak to? - oburzyła się - Bo jak masz...

czytaj dalej

O co pytać dzieci po zajęciach?

Pierwszym pytaniem, jakie wielu rodzicom przychodzi do głowy po zajęciach, jest: to czego się dzisiaj nauczyłeś? Sęk w tym, że chyba nie zawsze jesteśmy gotowi usłyszeć prawdziwą odpowiedź… Jednym z filarów rodzicielskiej filozofii RIE (czytaj raj), która pomaga mi na...

czytaj dalej

Jak zachęcić dziecko do nauki języka angielskiego?

Jak zachęcić dziecko do nauki języka angielskiego? 3 sposoby dla rodzica Nieważne jak wspaniała jest nauczycielka, szkoła czy metoda nauki języka angielskiego dla dzieci - prędzej czy później każdego malucha dopadnie zniechęcenie. Nauka języka to przecież proces długi...

czytaj dalej

Jakich efektów oczekiwać po zajęciach językowych dziecka?

Zapewne są rodzice, którzy zastanawiają się, czego można oczekiwać od dziecka, które ma dwa, trzy lub cztery lata i uczęszcza na zajęcia języka angielskiego. Co właściwie takie małe dzieci, które czasami ledwo klecą zdania w języku polskim, mają wynieść z zajęć...

czytaj dalej

„Ogarniacze” lekcyjne

Niedawno na konferencji „Uczę Maluchy” mówiłam m.in. o „ogarniaczach.” Co to są „ogarniacze”? Może to niebyt zgrabna nazwa, ale obiecuję Wam, że jak będziecie mieć kilka z nich w lektorskim podorędziu to na pewno ułatwi Wam pracę w przedszkolakami. A teraz objaśniam...

czytaj dalej

Dwulatek uczy się języka, a dorosły się frustruje.

No dobrze, nasz dwulatek chodzi na kurs językowy. Konsekwentnie jeździmy na zajęcia, podpytujemy lektorkę o postępy, czasem martwimy się o dość powolny „przyrost wiedzy”, a czasem zastanawiamy się czy przy tylu nieobecnościach (te choroby!) to w ogóle ma sens. Dziś...

czytaj dalej

Jak oceniać postępy językowe przedszkolaków?

Jak właściwie powinno się oceniać postępy językowe przedszkolaka? Ikonkami buziek, słoneczkami, tradycyjnymi stopniami? A może jednak opisowo (tylko wtedy chyba ustnie, bo tekstu przecież przedszkolak nie przeczyta)? Czy lepiej, żeby takie małe dziecko oceniać zawsze...

czytaj dalej