Blog dla lektorów

W pułapce oceny

W pułapce oceny

W pułapce oceny Pojęcie oceny zrosło nam się tak bardzo ze szkołą i edukacją sformalizowaną, że bardzo łatwo jest ją uznać za integralną i specyficzną część instytucji. Myślimy o systemach oceniania, testach, obiektywizmie oceny… wszystkie te sprawy są istotne dla...

czytaj dalej
Hungry Teddy Eddie says HO HO HO!

Hungry Teddy Eddie says HO HO HO!

HO HO HO Christmas is coming! Przed nami wyjątkowy, radosny czas, warto więc celebrować go również na zajęciach z Teddy Eddie. Wystarczy dodać… szczyptę magii, trochę ruchu i dużo, dużo uśmiechu – oto, przepis na udaną lekcję. Wspólnie z Teddy Eddie przybliżmy...

czytaj dalej
Secret words & sentences

Secret words & sentences

HAVE FUN WITH SECRET WORDS & SENTENCES   Secret words & sentences to kluczowe elementy zajęć Teddy Eddie, jak więc je uatrakcyjnić tak, by nasi Milusińcy jeszcze chętniej je utrwalali i efektywnie zapamiętywali? Najważniejsze jest wprowadzanie secret...

czytaj dalej
Między pamięcią a stresem

Między pamięcią a stresem

Do czego służy pamięć? Tak postawione pytanie może się wydawać trywialne. Oczywiście pamięć to proces, który służy do zapamiętywania. Okazuje się jednak, że to spore uproszczenie. Prawdą jest, że każda informacja, którą przetwarza nasz mózg, pozostawia w nim ślad....

czytaj dalej
O mózgach, które uwielbiają słuchać opowieści

O mózgach, które uwielbiają słuchać opowieści

Ludzka natura społeczna Człowiek jako gatunek jest bez wątpienia wyjątkowo „grupolubny”. Środowisko naturalne kształtowało naszych przodków przez setki tysięcy lat w kierunku doskonalenia kompetencji wymiany informacji oraz ścisłej współpracy i wzajemnego wsparcia. W...

czytaj dalej
O sztuce prowadzenia (trudnej) rozmowy

O sztuce prowadzenia (trudnej) rozmowy

Jako lektorzy pracujący z dziećmi, musimy mieć świadomość tego, że kontakt z rodzicem jest integralną częścią naszego kontaktu z uczniem. Pracując metodą Teddy Eddie czy Savvy Ed bardzo chcemy, żeby rodzic był aktywnym uczestnikiem procesu uczenia. Dlaczego? Ponieważ...

czytaj dalej
Jak stworzyć ćwiczenie idealne?

Jak stworzyć ćwiczenie idealne?

Kochany lektorze! Jak często zdarza Ci się przeprowadzić ćwiczenie, które nie zyskało aprobaty Twoich uczniów? Ile razy w trakcie ćwiczenia Twoi uczniowie postanowili przestać je wykonywać? Czy zastanawiałeś/aś się kiedyś, jakie zadania mają wpływ na aktywność Twoich...

czytaj dalej
Kto się boi czytania globalnego?

Kto się boi czytania globalnego?

Nie mam na to czasu… Po co mi to wszystko? To zdecydowanie za trudne! Wszyscy inni radzą sobie lepiej ode mnie. To wymaga systematyczności, a nawet – o, zgrozo! – wypracowania nawyków… Czy któraś z tych myśli kiedykolwiek pojawiła się w Twojej głowie w odniesieniu do...

czytaj dalej

Chcesz wiedzieć więcej?