Blog dla lektorów

Jak oceniać postępy językowe przedszkolaków?

Jak właściwie powinno się oceniać postępy językowe przedszkolaka? Ikonkami buziek, słoneczkami, tradycyjnymi stopniami? A może jednak opisowo (tylko wtedy chyba ustnie, bo tekstu przecież przedszkolak nie przeczyta)? Czy lepiej, żeby takie małe dziecko oceniać zawsze...

czytaj dalej

Co to jest czytanie globalne?

Każdej mamie i każdemu tacie zdarzyła się chyba sytuacja, w której ich kilkuletnie dziecko „przeczytało” nazwę ulubionej zabawki,  batonika czy żelków, prawda? Ale czy o „przeczytaniu” można w tym przypadku mówić sensownie, skoro dziecko nie zna jeszcze liter? Nie...

czytaj dalej

Zaburzenia mowy, a nauka języka obcego.

Narząd mowy składa się z części mózgowej, czyli struktur korowych i podkorowych oraz z części obwodowej, czyli aparatów oddechowego, fonacyjnego (krtań) oraz artykulacyjnego. Budowa oraz funkcjonowanie narządu mowy kształtowane są przez szereg czynników wewnętrznych i...

czytaj dalej

Wpływ wczesnej nauki języka obcego na rozwój mowy.

W mojej działalności jako logopeda zajmujący się od wielu lat wyłącznie dziećmi dwujęzycznymi, jak również w mojej pracy jako badaczka dwujęzyczności, często napotykam obawy rodziców i nauczycieli związane z symultanicznym przyswajaniem dwóch (lub większej liczby...

czytaj dalej

Delegowanie, czyli jak spokojnie napić się kawy?

Jak zapytacie który moment z tegorocznych zajęć najbardziej zapadł mi w pamięć to chyba chwila, gdy w grupie 5-6 latków stanęłam sobie z boku, wyciągnęłam telefon i zaczęłam nagrywać uczniów, którzy pracowali w pocie czoła, mówili po angielsku i niemal zupełnie...

czytaj dalej

Tak nie, tak tak, a może tak? – część 2.

Dzisiaj kontynuujemy wątek gier, które są raczej dobrze znane wśród lektorów uczących dzieci, aczkolwiek nie zawsze przynoszą spodziewane rezultaty. Pierwszą część artykułu można znaleźć TUTAJ.  A w tej części zajmiemy się tak znanymi grami jak ZAKUPY i OBRAZKI,...

czytaj dalej

Chcesz wiedzieć więcej?