Blog dla lektorów

Jakich efektów oczekiwać po zajęciach językowych dziecka?

Zapewne są rodzice, którzy zastanawiają się, czego można oczekiwać od dziecka, które ma dwa, trzy lub cztery lata i uczęszcza na zajęcia języka angielskiego. Co właściwie takie małe dzieci, które czasami ledwo klecą zdania w języku polskim, mają wynieść z zajęć...

czytaj dalej

„Ogarniacze” lekcyjne

Niedawno na konferencji „Uczę Maluchy” mówiłam m.in. o „ogarniaczach.” Co to są „ogarniacze”? Może to niebyt zgrabna nazwa, ale obiecuję Wam, że jak będziecie mieć kilka z nich w lektorskim podorędziu to na pewno ułatwi Wam pracę w przedszkolakami. A teraz objaśniam...

czytaj dalej

Jak oceniać postępy językowe przedszkolaków?

Jak właściwie powinno się oceniać postępy językowe przedszkolaka? Ikonkami buziek, słoneczkami, tradycyjnymi stopniami? A może jednak opisowo (tylko wtedy chyba ustnie, bo tekstu przecież przedszkolak nie przeczyta)? Czy lepiej, żeby takie małe dziecko oceniać zawsze...

czytaj dalej

Co to jest czytanie globalne?

Każdej mamie i każdemu tacie zdarzyła się chyba sytuacja, w której ich kilkuletnie dziecko „przeczytało” nazwę ulubionej zabawki,  batonika czy żelków, prawda? Ale czy o „przeczytaniu” można w tym przypadku mówić sensownie, skoro dziecko nie zna jeszcze liter? Nie...

czytaj dalej

Zaburzenia mowy, a nauka języka obcego.

Narząd mowy składa się z części mózgowej, czyli struktur korowych i podkorowych oraz z części obwodowej, czyli aparatów oddechowego, fonacyjnego (krtań) oraz artykulacyjnego. Budowa oraz funkcjonowanie narządu mowy kształtowane są przez szereg czynników wewnętrznych i...

czytaj dalej

Wpływ wczesnej nauki języka obcego na rozwój mowy.

W mojej działalności jako logopeda zajmujący się od wielu lat wyłącznie dziećmi dwujęzycznymi, jak również w mojej pracy jako badaczka dwujęzyczności, często napotykam obawy rodziców i nauczycieli związane z symultanicznym przyswajaniem dwóch (lub większej liczby...

czytaj dalej

Chcesz wiedzieć więcej?