Blog
Zapraszamy na naszego bloga! Cenna wiedza na wyciągnięcie łapki! Nasze artykuły dedykowane są rodzicom dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych oraz lektorom uczącym dzieci.
Wybierz z menu odpowiednią kategorię (dla rodziców lub dla lektorów)!
Mindfulness na lekcji języka angielskiego
Mindfulness na lekcji języka angielskiego - Marta, a po co ludziom w zasadzie ten mindfulness? - zapytałam któregoś wieczora. - Żeby żyć tu i teraz, nie przeżywać ciągle przeszłości i nie planować przyszłości. - No ale po co? - Jak to? - oburzyła się - Bo jak masz...
Złam schemat nieomylnego dorosłego i posłusznego dziecka!
Złam schemat nieomylnego dorosłego i posłusznego dziecka! Na przykładzie nieoczywistej roli misia Teddy Eddie, podczas lekcji języka angielskiego dla dzieci. Wszędzie gdzie okiem sięgnąć standardowa edukacja wygląda następująco: jest nauczyciel-mistrz, który wie...
O co pytać dzieci po zajęciach?
Pierwszym pytaniem, jakie wielu rodzicom przychodzi do głowy po zajęciach, jest: to czego się dzisiaj nauczyłeś? Sęk w tym, że chyba nie zawsze jesteśmy gotowi usłyszeć prawdziwą odpowiedź… Jednym z filarów rodzicielskiej filozofii RIE (czytaj raj), która pomaga mi na...
Jak zachęcić dziecko do nauki języka angielskiego?
Jak zachęcić dziecko do nauki języka angielskiego? 3 sposoby dla rodzica Nieważne jak wspaniała jest nauczycielka, szkoła czy metoda nauki języka angielskiego dla dzieci - prędzej czy później każdego malucha dopadnie zniechęcenie. Nauka języka to przecież proces długi...
Efekt Pigmaliona w metodologii nauczania języka angielskiego dla dzieci.
Efekt Pigmaliona w metodologii nauczania języka angielskiego dla dzieci. Czyli dlaczego poprzeczkę należy stawiać wysoko. Jak pomóc dzieciom uczyć się języka angielskiego w zawrotnym tempie? Na pewno należy założyć, że dzieci po prostu potrafią szybko i efektywnie się...
Jakich efektów oczekiwać po zajęciach językowych dziecka?
Zapewne są rodzice, którzy zastanawiają się, czego można oczekiwać od dziecka, które ma dwa, trzy lub cztery lata i uczęszcza na zajęcia języka angielskiego. Co właściwie takie małe dzieci, które czasami ledwo klecą zdania w języku polskim, mają wynieść z zajęć...
„Ogarniacze” lekcyjne
Niedawno na konferencji „Uczę Maluchy” mówiłam m.in. o „ogarniaczach.” Co to są „ogarniacze”? Może to niebyt zgrabna nazwa, ale obiecuję Wam, że jak będziecie mieć kilka z nich w lektorskim podorędziu to na pewno ułatwi Wam pracę w przedszkolakami. A teraz objaśniam...
Dwulatek uczy się języka, a dorosły się frustruje.
No dobrze, nasz dwulatek chodzi na kurs językowy. Konsekwentnie jeździmy na zajęcia, podpytujemy lektorkę o postępy, czasem martwimy się o dość powolny „przyrost wiedzy”, a czasem zastanawiamy się czy przy tylu nieobecnościach (te choroby!) to w ogóle ma sens. Dziś...
Jak oceniać postępy językowe przedszkolaków?
Jak właściwie powinno się oceniać postępy językowe przedszkolaka? Ikonkami buziek, słoneczkami, tradycyjnymi stopniami? A może jednak opisowo (tylko wtedy chyba ustnie, bo tekstu przecież przedszkolak nie przeczyta)? Czy lepiej, żeby takie małe dziecko oceniać zawsze...