Blog dla lektorów

O co pytać dzieci po zajęciach?

O co pytać dzieci po zajęciach?

Pierwszym pytaniem, jakie wielu rodzicom przychodzi do głowy po zajęciach, jest: to czego się dzisiaj nauczyłeś? Sęk w tym, że chyba nie zawsze jesteśmy gotowi usłyszeć prawdziwą odpowiedź… Jednym z filarów rodzicielskiej filozofii RIE (czytaj raj), która pomaga mi na...

czytaj dalej
Jak zachęcić dziecko do nauki języka angielskiego?

Jak zachęcić dziecko do nauki języka angielskiego?

Jak zachęcić dziecko do nauki języka angielskiego? 3 sposoby dla rodzica Nieważne jak wspaniała jest nauczycielka, szkoła czy metoda nauki języka angielskiego dla dzieci - prędzej czy później każdego malucha dopadnie zniechęcenie. Nauka języka to przecież proces długi...

czytaj dalej
„Ogarniacze” lekcyjne

„Ogarniacze” lekcyjne

Niedawno na konferencji „Uczę Maluchy” mówiłam m.in. o „ogarniaczach.” Co to są „ogarniacze”? Może to niebyt zgrabna nazwa, ale obiecuję Wam, że jak będziecie mieć kilka z nich w lektorskim podorędziu to na pewno ułatwi Wam pracę w przedszkolakami. A teraz objaśniam...

czytaj dalej
Jak oceniać postępy językowe przedszkolaków?

Jak oceniać postępy językowe przedszkolaków?

Jak właściwie powinno się oceniać postępy językowe przedszkolaka? Ikonkami buziek, słoneczkami, tradycyjnymi stopniami? A może jednak opisowo (tylko wtedy chyba ustnie, bo tekstu przecież przedszkolak nie przeczyta)? Czy lepiej, żeby takie małe dziecko oceniać zawsze...

czytaj dalej
Co to jest czytanie globalne?

Co to jest czytanie globalne?

Każdej mamie i każdemu tacie zdarzyła się chyba sytuacja, w której ich kilkuletnie dziecko „przeczytało” nazwę ulubionej zabawki,  batonika czy żelków, prawda? Ale czy o „przeczytaniu” można w tym przypadku mówić sensownie, skoro dziecko nie zna jeszcze liter? Nie...

czytaj dalej

Chcesz wiedzieć więcej?