Blog dla lektorów
Neurodydaktyka na latającym dywanie cz.2
1. Mózg i psotny Miś – część II Mam nadzieję, że nie macie dość, a wręcz przeciwnie – chociaż w części podzielacie moją fascynację mózgiem i przyjazną mu edukacją językową. Tak więc, po krótkiej przerwie wracamy do naszego pasjonującego tematu o efektywnej symbiozie...
Neurodydaktyka na latającym dywanie cz.1
1. Mózg i psotny Miś Na początek kilka ciekawostek na temat najbardziej skomplikowanego układu we wszechświecie, czyli ludzkiego mózgu – nieocenionego skarbu, w który natura wyposażyła każdego z nas. Zatem, czy wiesz, że gdy nie śpisz, to Twój mózg wytwarza 25 J...
Usamodzielniamy dwulatka, czyli krótki poradnik, jak (i po co?) wyjść z zajęć angielskiego swojego dziecka.
Zapisujemy naszego maluszka na pierwsze w jego życiu zajęcia językowe. Pieczołowicie wybrana szkoła i metoda nauczania, w misiowej teczce świeżutkie książki i płyty, entuzjazm i podekscytowanie, które udziela się dziecku. Pierwsza lekcja i… „Bez mamy nie wchodzę!!!” …...
Angielski dla dzieci online, czyli czego nauczyliśmy się w 2020 roku.
Angielski online dla… przedszkolaków? Czy to w ogóle możliwe? Kiedy w marcu okazało się, że prowadzenie zajęć na dywanie lub przez komputer nie jest już kwestią osobistej decyzji i że narzucony nam został reżim sanitarny, wiele szkół językowych wpadło w popłoch....
Czy zbyt wczesna nauka języka obcego opóźnia mowę u dzieci?
Wszystko, co nieznane, nowe i tajemnicze - budzi sceptycyzm, a może nawet i rezerwę. Wychowujemy się w kulturze jednojęzycznej - Polska, z jednym urzędowym językiem polskim, większość naszych sąsiadów to Polacy mówiący po polsku, w szkole czytamy polską literaturę, w...
Bariera językowa u dziecka? Użyj jednego z pięciu sposobów.
Bariera językowa u dziecka? 5 sposobów na jej przełamanie, dla lektora i rodzica. Jak bumerang wraca do nauczycieli języków obcych informacja o tym, że uczniowie boją się mówić. Ucząc się przez wiele lat, czy to w szkole czy na kursach, można nauczyć się pisać eseje,...
Jak budować dobre relacje z dziećmi, czyli co zrobić z laurką?
Jak budować dobre relacje z dziećmi, czyli co zrobić z laurką? Kiedy byłam mała i przychodziłam do mamy podzielić się jakąś moją opinią, zwykle pytała mnie: “Kto ci tak powiedział?”. Nie miała nic złego na myśli, po prostu rzeczywiście nie wierzyła, że mała...
Bądź jak John Malkovich
Bądź jak John Malkovich.Czyli o co zadbać wybierając dobrą szkołę językową dla małego dziecka? Kiedy decydujemy się na wybór szkoły językowej dla swoich dzieci, z pewnością szukamy takiej, która może pochwalić się sprawdzoną i przyjazną dla dzieci metodą...
Mindfulness na lekcji języka angielskiego
Mindfulness na lekcji języka angielskiego - Marta, a po co ludziom w zasadzie ten mindfulness? - zapytałam któregoś wieczora. - Żeby żyć tu i teraz, nie przeżywać ciągle przeszłości i nie planować przyszłości. - No ale po co? - Jak to? - oburzyła się - Bo jak masz...